مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

395
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

694
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اصالت برند در صنعت درمان و سلامت: واکاوی پیشایندها و پیامدها و ابعاد با رو یکرد کیفی

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 67

چکیده

 نقش برندها در شناسایی محصول شرکت در بازارهای رو به گسترش امروزی, نقشی انکارناپذیر است. مطالعه حاضر به طور خاص بر مراکز درمانی و برندهای مربوط به این مراکز متمرکز می باشد. مساله مدیریت برند در این صنعت چندان جدی گرفته نشده و بسیاری از مراکز خوشنام و دارای برندهای محبوب در میان مشتریان هدف, آنچنان که باید متمرکز بر استفاده از مزیت های موجود در برند نبوده و آنچه که در چنین بازاری مزیت آفرین است, منابع انسانی (پزشکان) هستند و نه برندهای این مراکز. هدف پژوهش حاضر شناسایی عوامل تعیین کننده و پیامدهای اصالت برند در صنعت بهداشت و درمان می باشد. از این رو پژوهش گر با اتخاذ روش تحقیق کیفی از یک سو به دنبال ارایه راهکارهایی در جهت رفع مساله ای ملموس در محیط مطالعاتی بوده و از سوی دیگر تلاش داشته است تا شکاف های مطالعاتی و پژوهشی در بخش مدیریت برند در ایران را از طریق شناسایی پیشایندها و پیامدهای بومی موجود در زمینه اصالت برند, کاهش بخشد. در پژوهش حاضر از ابزار مصاحبه (نیمه ساختاریافته) در بخش کیفی در راستای گردآوری داده ها استفاده شده است. در راستای گردآوری داده های کیفی از خبرگان حوزه اصالت برند در حوزه درمان و سلامت کشور, از پنل خبرگان استفاده گردید. در این پژوهش اعضاءء پنل خبرگان با استفاده از رو یکرد نمونه گیری گلوله برفی گزینش گردیدند. عوامل شناسایی شده برای اصالت برند 2 عامل, عوامل شناسایی شده برای پیشایندهای اصالت برند 6 عامل (استراتژی برند, عوامل مربوط به مشتری, خدمات برند, عوامل بنیادین, ارتباطات برند, اقدامات متمایز کننده) و عوامل شناسایی شده برای پیامدهای اصالت برند 3 عامل (پیامدهای مربوط به برند, پیامدهای نگرشی-عاطفی, پیامدهای رفتاری) می باشد. پیشنهاد می گردد صاحبان برندهای حوزه بهداشت و درمان با بکاربستن استراتژی های مربوط به هریک از پیشایندهای اصالت برند زمینه را برای ارتقای پیامدهای حاصل از آن فراهم کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دهقان، آرش، تقی پوریان، محمدجواد، نظرپور، سهیلا، و گرجی، مرضیه. (1401). اصالت برند در صنعت درمان و سلامت: واکاوی پیشایندها و پیامدها و ابعاد با رو یکرد کیفی. مدیریت بازاریابی، 17(54 )، 25-67. SID. https://sid.ir/paper/410370/fa

    Vancouver: کپی

    دهقان آرش، تقی پوریان محمدجواد، نظرپور سهیلا، گرجی مرضیه. اصالت برند در صنعت درمان و سلامت: واکاوی پیشایندها و پیامدها و ابعاد با رو یکرد کیفی. مدیریت بازاریابی[Internet]. 1401؛17(54 ):25-67. Available from: https://sid.ir/paper/410370/fa

    IEEE: کپی

    آرش دهقان، محمدجواد تقی پوریان، سهیلا نظرپور، و مرضیه گرجی، “اصالت برند در صنعت درمان و سلامت: واکاوی پیشایندها و پیامدها و ابعاد با رو یکرد کیفی،” مدیریت بازاریابی، vol. 17، no. 54 ، pp. 25–67، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/410370/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button