مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

585
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

804
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر برندسازی در گسترش بازاریابی و صادرات محصولات شرکت های دانش بنیان در بازار کشورهای همسایه (مورد مطالعه: مشتریان شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری مازندران)

صفحات

 صفحه شروع 93 | صفحه پایان 110

چکیده

 تاکنون در رابطه با پارک های علم و فناوری تحقیقاتی صورت گرفته است, اما در زمینه عوامل موثر بر ارزش ویژه برند در شرکت های دانش بنیان تحقیقاتی دیده نمی شود. با توجه به این موضوع که توانایی ارایه محصولات فناورانه و نوآورانه عامل موفقیت شرکت ها در محیط به شدت پویا می باشد, صاحب نظران دانش بازاریابی در کسب وکارهای دانش بنیان را به عنوان مبنا و اساس مزیت رقابتی پایدار مطرح کرده اند. از این رو, هدف اصلی این مقاله بررسی تاثیر برندسازی در گسترش بازاریابی و صادرات شرکت های دانش بنیان در بازار کشورهای همسایه است. همچنین داده ها بوسیله پرسش نامه از مشتریان شرکت های دانش بنیان واقع در پارک علم و فناوری مازندران جمع آوری گردید. در این پژوهش از نرم افزارهای Spss20 معادلات ساختاری و Smart pls2 برای بررسی روایی و پایایی متغیرهای پژوهش استفاده شده است. نتایج این پژوهش نشان می دهد که رهبری با استراتژی بازاریابی, رهبری با زیر ساخت, زیر ساخت بازاریابی با آمیخته بازاریابی, آمیخته بازاریابی با ارزش ویژه برند, تحلیل و درک بازار با استراتژی بازاریابی و زیر ساخت با تحلیل و درک بازار رابطه مثبت و معنی داری دارند. اما رهبری بر تحلیل و درک بازار, تحلیل و درک بازار با آمیخته بازاریابی و استراتژی بازاریابی با آمیخته بازاریابی رابطه مثبت و معنادار ندارند. یافته های این مطالعه دارای کاربردهای عملی برای افزایش ارزش ویژه برند از طریق تقویت الگوهای بازاریابی رابطه مند است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جوان امانی، ودود، و اکبری، حمید. (1401). تاثیر برندسازی در گسترش بازاریابی و صادرات محصولات شرکت های دانش بنیان در بازار کشورهای همسایه (مورد مطالعه: مشتریان شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری مازندران). مدیریت بازاریابی، 17(54 )، 93-110. SID. https://sid.ir/paper/410371/fa

    Vancouver: کپی

    جوان امانی ودود، اکبری حمید. تاثیر برندسازی در گسترش بازاریابی و صادرات محصولات شرکت های دانش بنیان در بازار کشورهای همسایه (مورد مطالعه: مشتریان شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری مازندران). مدیریت بازاریابی[Internet]. 1401؛17(54 ):93-110. Available from: https://sid.ir/paper/410371/fa

    IEEE: کپی

    ودود جوان امانی، و حمید اکبری، “تاثیر برندسازی در گسترش بازاریابی و صادرات محصولات شرکت های دانش بنیان در بازار کشورهای همسایه (مورد مطالعه: مشتریان شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری مازندران)،” مدیریت بازاریابی، vol. 17، no. 54 ، pp. 93–110، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/410371/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button