Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

391
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

492
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر بازارگرایی بر عملکرد صادرات با نقش میانجی اثربخشی و قابلیت های بازاریابی (مطالعه موردی: شرکت های صادراتی شهر اهواز)

صفحات

 صفحه شروع 127 | صفحه پایان 141

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر بازارگرایی صادرات بر عملکرد صادرات با نقش میانجی اثربخشی بازاریابی و قابلیت های بازاریابی انجام شد. این پژوهش از نظر نوع علی, از نظر هدف کاربردی, از نظر زمان مقطعی و از نظر نحوه گردآوری داده ها توصیفی-پیمایشی می باشد. ابزار گردآوری داده ها پرسش نامه ای با 47 سوال با مقیاس لیکرت 5 گزینه ای بود. جامعه آماری این پژوهش مدیران و سرپرستان بخش های مرتبط با صادرات شرکت های صادراتی شهر اهواز می باشد. با توجه به اینکه سطح تحلیل این پژوهش شرکت ها بود, پرسش نامه به صورت سرشماری بین شرکت ها توزیع شد و تعداد 85 پرسش نامه از 30 شرکت جمع آوری شد. داده های به دست آمده با استفاده از نرم افزارهای SPSS و Smart-PLS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته ها نشان داد بازارگرایی صادرات بر اثربخشی بازاریابی و قابلیت های بازاریابی تاثیر مثبت و معناداری دارد؛ قابلیت های بازاریابی و اثربخشی بازاریابی نیز تاثیر مثبت و معناداری بر عملکرد صادرات داشتند, اما تاثیر بازارگرایی صادرات بر عملکرد صادرات معنادار نبود. علاوه بر این, یافته های حاصل از آزمون فرضیه های میانجی به روش آزمون سوبل نیز نشان دهنده نقش میانجی قابلیت های بازاریابی و اثربخشی بازاریابی در تاثیر بازارگرایی صادرات بر عملکرد صادرات می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    باقری کهیش، عاطفه، و بخشنده، قاسم. (1400). تاثیر بازارگرایی بر عملکرد صادرات با نقش میانجی اثربخشی و قابلیت های بازاریابی (مطالعه موردی: شرکت های صادراتی شهر اهواز). مدیریت بازاریابی، 16(52 )، 127-141. SID. https://sid.ir/paper/410508/fa

    Vancouver: کپی

    باقری کهیش عاطفه، بخشنده قاسم. تاثیر بازارگرایی بر عملکرد صادرات با نقش میانجی اثربخشی و قابلیت های بازاریابی (مطالعه موردی: شرکت های صادراتی شهر اهواز). مدیریت بازاریابی[Internet]. 1400؛16(52 ):127-141. Available from: https://sid.ir/paper/410508/fa

    IEEE: کپی

    عاطفه باقری کهیش، و قاسم بخشنده، “تاثیر بازارگرایی بر عملکرد صادرات با نقش میانجی اثربخشی و قابلیت های بازاریابی (مطالعه موردی: شرکت های صادراتی شهر اهواز)،” مدیریت بازاریابی، vol. 16، no. 52 ، pp. 127–141، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/410508/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا