Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    52
  • صفحات: 

    1-19
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    735
  • دانلود: 

    712
چکیده: 

هدف از انجام این پژوهش، بررسی تاثیر اعتماد، خدمات مشتری و راحتی بر تمایل به خرید آنلاین با نقش واسط نگرش به خرید آنلاین در فروشگاه آنلاین دیجی استایل می باشد. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش گردآوری داده ها از نوع توصیفی و پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش، مخاطبان حساب کاربری رسمی فروشگاه آنلاین دیجی استایل در اینستاگرام می باشند که حداقل دوبار از فروشگاه آنلاین دیجی استایل خرید کرده اند. با توجه به اینکه تعداد مخاطبان در دوره زمانی توزیع پرسش نامه به 290 هزار نفر می رسید، با استفاده از فرمول کوکران 384 نمونه جهت سنجش فرضیه ها با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس انتخاب گردید. پایایی پرسش نامه با استفاده از روش آلفای کرونباخ و روایی ابزار با روش محتوایی و محاسبه نسبت روایی محتوا مورد تایید قرار گرفته اند. تجزیه تحلیل داده ها و آزمون فرضیه ها با استفاده از نرم افزار اس پی اس اس و لیزرل انجام شد. نتایج نشان داد که اعتماد، راحتی و خدمات مشتری در خرید آنلاین بر نگرش به خرید آنلاین تاثیر مثبت داشته اند. همچنین اعتماد، راحتی، نگرش و هنجار های ذهنی بر تمایل به خرید آنلاین تاثیر مثبت داشته اند. اما تاثیر خدمات مشتری بر تمایل به خرید آنلاین معنادار نشده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 735

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 712 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    52
  • صفحات: 

    21-39
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    194
  • دانلود: 

    121
چکیده: 

سفر و گردشگری از مهم ترین بخش های اقتصاد جهانی به شمار می آیند که می توانند منجر به تولید درآمد و اشتغال شوند. از این رو در این پژوهش که از نوع توصیفی همبستگی است و به صورت پیمایشی انجام گرفت، بررسی رابطه بین ارزش های لاکچری و نگرش مشتریان بر قصد خرید، به طور کاربردی سنجیده شده است. جامعه آماری پژوهش حاضر، گردشگرانی که در فصل بهار و تابستان 1399 در رستوران های لاکچری استان گیلان غذا خورده اند، را شامل می شود که نمونه 384 نفری با استفاده از نمونه گیری غیراحتمالی از نوع آسان انتخاب شده است و داده های آن نیز به کمک ابزار پرسش نامه گردآوری شده است. تجزیه وتحلیل داده ها نیز با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری در محیط نرم افزار پی ال اس انجام گرفت. نتایج پژوهش نشان می دهند رابطه معناداری بین ارزش های لاکچری (عملکردی، مالی، نمادین و لذتی) و نگرش مشتریان وجود دارد و نیز رابطه معناداری بین ارزش های لاکچری (عملکردی، مالی، نمادین و لذتی) نگرش مشتریان و قصد خرید تایید شد و در نهایت رابطه بین نگرش مشتریان و قصد خرید با نقش میانجی تصویر غذا معنادار است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 194

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 121 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    52
  • صفحات: 

    41-65
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    379
  • دانلود: 

    167
چکیده: 

دامنه مصرف گرایی اخلاقی از مرزهای فرهنگی فراتر رفته و در نتیجه کیفیت، قیمت، رفتار اجتماعی، نوآوری و دیدگاه های اخلاقی باعث انتخاب مصرف کننده می شود. هدف این پژوهش بررسی تاثیر ادراکات اخلاقی بر قصد خرید با نقش هویت پذیری مصرف کننده از سازمان و اعتماد به برند است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش گردآوری داده ها ماهیت توصیفی-پیمایشی دارد. جامعه آماری آن شامل کیله مشتریان شرکت سامسونگ در شهر تهران است که از این جامعه به روش نمونه گیری غیر احتمالی 384 نفر انتخاب شدند. داده های این پژوهش از طریق پرسش نامه (جاود و همکاران، 2019) جمع آوری شد. روایی پرسش نامه به روش ظاهری و محتوایی و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ به تایید رسید. در تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افراز اس پی اس اس و لیزرل استفاده شد. یافته ها نشان داد ادراکات اخلاقی بر قصد خرید با نقش هویت پذیری مصرف کننده از سازمان و اعتماد به برند تاثیر معنادار دارد. هویت پذیری مصرف کننده از سازمان و اعتماد به برند بر قصد خرید تاثیر معنادار دارند. تاثیر ادراک اخلاقی بر هویت پذیری مصرف کننده از سازمان و اعتماد به برند به طور قابل توجهی توسط جنسیت، قدمت مشتری، تحصیلات و محل سکونت تعدیل شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 379

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 167 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    52
  • صفحات: 

    67-83
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    270
  • دانلود: 

    221
چکیده: 

این پژوهش با هدف بررسی تاثیر مدیریت دانش بر عملکرد سازمانی با اتخاذ نقش میانجی ارتباطات بازاریابی در شرکت فرودگاه های کشور انجام شده است. این تحقیق بر مبنای هدف از نوع کاربردی و برحسب روش گردآوری داده ها، توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش کارکنان شرکت فرودگاه های کشور می باشند که بر طبق فرمول کوکران تعداد 130 نفر به روش تصادفی ساده به عنوان نمونه انتخاب شدند، ابزار اصلی جمع آوری اطلاعات، پرسش نامه استاندارد با 35 سول بود، روایی سازه پرسش نامه با استفاده از روش تحلیل عاملی تاییدی و پایایی آن ها از طریق ضریب آلفای کرونباخ بررسی و تایید شد. در این پژوهش به منظور تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده و آزمون فرضیه های پژوهش از روش مدل یابی معادلات ساختاری نرم افزار لیزرل استفاده شد. نتایج آزمون فرضیه ها نشان داد که مدیریت دانش تاثیر مثبت و معناداری بر عملکرد سازمانی دارد، همچنین یافته های پژوهش نشان داد که بازاریابی بر عملکرد سازمانی تاثیر مثبتی دارد و در پایان نیز نتایج بدست آمده از آزمون سوبل نشان داد که در سطح اطمینان 95 درصد مدیریت دانش بر عملکرد سازمانی از طریق نقش میانجی ارتباطات بازاریابی تاثیر غیرمستقیم و مثبت دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 270

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 221 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    52
  • صفحات: 

    85-110
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    262
  • دانلود: 

    437
چکیده: 

تعهد کارکنان به عنوان نیرویی حیاتی در بقا و سودآوری سازمان ها می تواند آنان را در ارایه خدمات باکیفیت به طور مداوم تحت تاثیر قرار دهد. هدف مطالعه حاضر بررسی عوامل موثر در تعهد کارکنان شهرداری شهر زنجان می باشد. این مطالعه از نظر هدف کاربردی و ماهیتی پیمایشی-علی دارد. جامعه آماری این پژوهش شامل 723 نفر از کارکنان شهرداری مناطق سه گانه شهر زنجان است که از این تعداد 248 نفر طبق فرمول کوکران و به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. داده ها به کمک پرسش نامه ای استاندارد که پایایی آن نیز با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ با مقدار 0/802 مورد تایید قرار گرفته، گردآوری گردید و تجزیه و تحلیل آن با استفاده از مدل یابی معادلات ساختاری نشان داد، فرضیه های مربوط به متغیرهای تاثیرگذار بر تعهد به ترتیب ارتباط داخلی (با ضریب مسیر0/50)، انگیزش (با ضریب مسیر 0/35)، توانمندسازی (با ضریب مسیر0/30)، فناوری اطلاعات و ارتباطات (با ضریب مسیر 0/23)، عدالت و انصاف (با ضریب مسیر 0/18) و کار تیمی (با ضریب مسیر 0/12) تایید گردید. همچنین با توجه به اینکه مقدار آماره تی (0/63) در رابطه بین متغیرهای توسعه و آموزش و تعهد کم تر از 0/96 بود، این فرضیه مورد تایید قرار نگرفت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 262

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 437 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    52
  • صفحات: 

    111-125
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    355
  • دانلود: 

    273
چکیده: 

این پژوهش به بررسی تاثیر مد بر ارزش برند (شامل تصویر برند، علاقه به برند و وفاداری به برند) از دیدگاه مصرف کنندگان برند پوشاک مردانه هاکوپیان در شهر تهران می پردازد. جامعه آماری این پژوهش شامل 240 نفر از مشتریان و خریداران (دارای اشتراک) شهر تهران (به عنوان نمونه) که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی انجام شده است. داده ها این پژوهش با استفاده از روش کتابخانه ای و پرسش نامه گردآوری شده اند. پرسش نامه مورد استفاده در این پژوهش، پرسش نامه استاندارد (کو و دیگران، 2018) بوده است. به منظور بررسی روایی محتوایی سازه های پرسش نامه تجزیه و تحلیل عامل تاییدی مورد استفاده قرارگرفته و برای ارزیابی پایایی پرسش نامه از روش آلفای کرونباخ استفاده شده است. داده ها به کمک نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند. نتایج حاصل شده از این پژوهش حاکی از آن است که نوآوردی در مد تاثیر مثبتی در افزایش ارزش برند (تصویر برند، علاقه و وفاداری به برند) از دید مصرف کنندگان پوشاک مردانه هاکوپیان شهر تهران دارد. همچنین نتایج نشان می دهد که تصویر برند تاثیر مستقیم و مثبتی روی علاقه به برند دارد و هرچه میزان علاقه به برند بیشتر باشد وفاداری به برند نیز افزایش میابد. براساس نتایج حاصل شده از این پژوهش بازاریابان، مدیران و صاحبان برندها می توانند عواملی از جمله افزایش نوآوری در مد و همچنین تصویر و علاقه مصرف کنندگان به برند را بیشتر مورد بررسی و توجه قرار دهند چون این عوامل روی ارزش برند تاثیرگذار هستند و باعث افزایش وفاداری به برند در مشتریان می شوند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 355

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 273 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    52
  • صفحات: 

    127-141
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    390
  • دانلود: 

    467
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر بازارگرایی صادرات بر عملکرد صادرات با نقش میانجی اثربخشی بازاریابی و قابلیت های بازاریابی انجام شد. این پژوهش از نظر نوع علی، از نظر هدف کاربردی، از نظر زمان مقطعی و از نظر نحوه گردآوری داده ها توصیفی-پیمایشی می باشد. ابزار گردآوری داده ها پرسش نامه ای با 47 سوال با مقیاس لیکرت 5 گزینه ای بود. جامعه آماری این پژوهش مدیران و سرپرستان بخش های مرتبط با صادرات شرکت های صادراتی شهر اهواز می باشد. با توجه به اینکه سطح تحلیل این پژوهش شرکت ها بود، پرسش نامه به صورت سرشماری بین شرکت ها توزیع شد و تعداد 85 پرسش نامه از 30 شرکت جمع آوری شد. داده های به دست آمده با استفاده از نرم افزارهای SPSS و Smart-PLS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته ها نشان داد بازارگرایی صادرات بر اثربخشی بازاریابی و قابلیت های بازاریابی تاثیر مثبت و معناداری دارد؛ قابلیت های بازاریابی و اثربخشی بازاریابی نیز تاثیر مثبت و معناداری بر عملکرد صادرات داشتند، اما تاثیر بازارگرایی صادرات بر عملکرد صادرات معنادار نبود. علاوه بر این، یافته های حاصل از آزمون فرضیه های میانجی به روش آزمون سوبل نیز نشان دهنده نقش میانجی قابلیت های بازاریابی و اثربخشی بازاریابی در تاثیر بازارگرایی صادرات بر عملکرد صادرات می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 390

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 467 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0