مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

206
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

610
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

واکاوی نقش استراتژی های بازاریابی رابطه ای بیمه بر ادراک مشتری از کیفیت خدمات و حق شناسی وی

صفحات

 صفحه شروع 75 | صفحه پایان 91

چکیده

 امروزه, بیمه یک ابزار اقتصادی, تبدیل به یک صنعت عمده در کشور شده است که در طبقه­ های مختلفی از جامعه خدمات ارائه می­ دهد. علاوه بر این, بیمه نقش مهمی را در تقویت قدرت اقتصادی جامعه, فراهم نمودن امنیت و اعتماد به نفس در سطح جامعه و همچنین گسترش فعالیت­ های تولید و خدمات ایفا می­ کند. در این پژوهش فرض بر این است تأثیر استراتژی­ های بازاریابی رابطه­ ای بر ادراک­ مشتریان از کیفیت خدمات و حق شناسی آنان در شرکت­ های بیمه خصوصی مورد بررسی قرار گیرد. این مطالعه از لحاظ هدف کاربردی و از نوع توصیفی و با روش پیمایشی انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش شامل 389 نفر از مشتریان شرکت­ های بیمه خصوصی تهران است که با روش نمونه­ گیری تصادفی انتخاب گردیده­ اند. جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه استفاده شد. برای تجزیه وتحلیل داده­ های پژوهش از مدل سازی معادلات ساختاری بر اساس نرم­ افزار لیزرل­ استفاده شد. بر اساس یافته­ های پژوهش, بین متغیرهای روابط مالی, ساختاری و اجتماعی با درک مشتریان نسبت به کیفیت خدمات و قدردانی آن­ ها رابطه مثبت وجود دارد. همچنین, استراتژی­ های بازاریابی رابطه­ ای بر حق­ شناسی مشتری و ادراک مشتری از کیفیت خدمات در شرکت­ های خصوصی بیمه؛ تأثیر مثبت و معناداری دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    الحسینی المدرسی، سیدمهدی، مقدم زاده، نجمه، و باقری قره بلاغ، هوشمند. (1399). واکاوی نقش استراتژی های بازاریابی رابطه ای بیمه بر ادراک مشتری از کیفیت خدمات و حق شناسی وی. مطالعات مدیریت راهبردی، 11(41 )، 75-91. SID. https://sid.ir/paper/410594/fa

    Vancouver: کپی

    الحسینی المدرسی سیدمهدی، مقدم زاده نجمه، باقری قره بلاغ هوشمند. واکاوی نقش استراتژی های بازاریابی رابطه ای بیمه بر ادراک مشتری از کیفیت خدمات و حق شناسی وی. مطالعات مدیریت راهبردی[Internet]. 1399؛11(41 ):75-91. Available from: https://sid.ir/paper/410594/fa

    IEEE: کپی

    سیدمهدی الحسینی المدرسی، نجمه مقدم زاده، و هوشمند باقری قره بلاغ، “واکاوی نقش استراتژی های بازاریابی رابطه ای بیمه بر ادراک مشتری از کیفیت خدمات و حق شناسی وی،” مطالعات مدیریت راهبردی، vol. 11، no. 41 ، pp. 75–91، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/410594/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button