مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

523
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

698
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدل توسعه کارآفرینی گردشگری فرهنگی در شهر میراث جهانی یزد

صفحات

 صفحه شروع 91 | صفحه پایان 114

چکیده

 گردشگری به دلیل ماهیت خود, دارای زمینه های مناسبی جهت توسعه کارآفرینی می باشد. مطالعات محدودی در خصوص توسعه کارآفرینی در گردشگری صورت پذیرفته است. از جمله حوزه های رو به رشد گردشگری, گردشگری فرهنگی می باشد که گزینه مطلوبی برای توسعه در مقاصدی است که ظرفیت هایی در این زمینه دارند. در این مقاله سعی بر آن است با استفاده از نظریه داده بنیاد, مدلی جهت توسعه کارآفرینی در مقصد گردشگری فرهنگی ارایه شود. برای جمع آوری داده از مصاحبه نیمه ساختاریافته استفاده شده است. جامعه تحقیق, اساتید دانشگاهی و صاحب نظران دولتی در بخش گردشگری و مالکان کسب وکارهای فعال و شاغلان در زمینه گردشگری فرهنگی در شهر یزد بوده اند. در این تحقیق از نمونه گیری نظری استفاده شده است و حجم نمونه بر اساس اشباع نظری تعیین شده و 11 مصاحبه انجام شده و بر این اساس 367 کد اولیه, 97 کد ثانویه, 44 کد مفهومی و 10 مقوله استخراج گردیده است. بر اساس نتایج به دست آمده و با بهره گیری از مدل سه شاخگی, عوامل موثر بر توسعه کارآفرینی در گردشگری فرهنگی در سه دسته کلی عوامل ساختاری, بسترها و شرایط محیطی و عوامل رفتاری تقسیم بندی شده اند و هریک از دسته های مذکور شامل مولفه ها و شاخص های مرتبط می باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    باصولی، مهدی، هاشمی، سیدسعید، ایمانی خوشخو، محمدحسین، و میرغفوری، سیدحبیب اله. (1400). طراحی مدل توسعه کارآفرینی گردشگری فرهنگی در شهر میراث جهانی یزد. مطالعات اجتماعی گردشگری، 9(18 )، 91-114. SID. https://sid.ir/paper/410781/fa

    Vancouver: کپی

    باصولی مهدی، هاشمی سیدسعید، ایمانی خوشخو محمدحسین، میرغفوری سیدحبیب اله. طراحی مدل توسعه کارآفرینی گردشگری فرهنگی در شهر میراث جهانی یزد. مطالعات اجتماعی گردشگری[Internet]. 1400؛9(18 ):91-114. Available from: https://sid.ir/paper/410781/fa

    IEEE: کپی

    مهدی باصولی، سیدسعید هاشمی، محمدحسین ایمانی خوشخو، و سیدحبیب اله میرغفوری، “طراحی مدل توسعه کارآفرینی گردشگری فرهنگی در شهر میراث جهانی یزد،” مطالعات اجتماعی گردشگری، vol. 9، no. 18 ، pp. 91–114، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/410781/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button