مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

361
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

566
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل موثر بر رونق اقتصاد فرهنگ در ایران

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 42

چکیده

اقتصاد فرهنگ, تخصیص بهینه منابع به تولید و توزیع کالا ها و خدمات فرهنگی, از طریق تحلیل های اقتصادی, متناسب با اهداف فرهنگی است. رونق اقتصاد فرهنگ درگرو شناخت جایگاه آن است. این پژوهش کیفی, از نوع نظریه برخاسته از داده هاست. افراد, با نمونه گیری هدفمند با تنوع حداکثری, از بین صاحب نظران و افرادی که حوزه های گوناگون اقتصاد فرهنگ را علمی یا عملی تجربه کرده بودند, از اصفهان, تهران و قم انتخاب شدند. اطلاعات با مصاحبه عمیق, جمع آوری و همزمان با رویه های تفضیلی در سه مرحله کدگذاری باز, محوری و گزینشی, به روش استروس و کوربن, تجزیه و تحلیل شد. مهم ترین یافته ها عبارت اند از: عوامل علی: تقویت دانش و ارایه نظام جامع فرهنگی, نگاه اقتصادی و فرهنگی به اقتصاد فرهنگ, هزینه پایین راه اندازی, مصرف ابداعی فرهنگ و قطع وابستگی دولت ها از اقتصاد نفتی. راهبرها: تدوین سیاست های کارآمد, گفتمان سازی, بهبود فضای کسب وکار فرهنگی, اصلاح قوانین حق مالکیت و تعهدات اجرایی, مداخله قاعده مند دولت و واگذاری به بخش خصوصی, قاعده مندشدن حمایت های کارشناسی شده, ایجاد پایگاه داده های دقیق, شریان سازی سالم اقتصادی و شکل گیری بازار, برندسازی شبکه ای, شبکه سازی سالم غیردولتی تولید و توزیع, راه اندازی کسب وکار های کوچک و ایجاد شهر های خلاق. شرایط مداخله گر: آشنایی عوامل فرهنگی با روابط اقتصادی و مهارت های فرهنگی, تبلیغات و آموزش. شرایط زمینه ای: نابسامانی واردات و صادرات, تضییع حقوق مادی و معنوی بخش خصوصی و نقش تعیین کننده سرمایه داران و واسطه ها. و پیامدها: تاثیرات اقتصادی, حفظ, پیشبرد و انتقال فرهنگ, تقویت اقتدار و امنیت و حفظ محیط زیست.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مسعودی نیا، زهرا، رشیدپور، علی، و ابراهیم زاده، رضا. (1400). عوامل موثر بر رونق اقتصاد فرهنگ در ایران. راهبرد فرهنگ، 14(53 )، 7-42. SID. https://sid.ir/paper/411372/fa

    Vancouver: کپی

    مسعودی نیا زهرا، رشیدپور علی، ابراهیم زاده رضا. عوامل موثر بر رونق اقتصاد فرهنگ در ایران. راهبرد فرهنگ[Internet]. 1400؛14(53 ):7-42. Available from: https://sid.ir/paper/411372/fa

    IEEE: کپی

    زهرا مسعودی نیا، علی رشیدپور، و رضا ابراهیم زاده، “عوامل موثر بر رونق اقتصاد فرهنگ در ایران،” راهبرد فرهنگ، vol. 14، no. 53 ، pp. 7–42، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/411372/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button