مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

230
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

522
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی پیشایندها و پیامد سازمانی یادگیری حرفه ای معلمان

صفحات

 صفحه شروع 193 | صفحه پایان 216

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی پیشایندها و پیامد یادگیری حرفه ای معلمان بود. جامعه آماری پژوهش, معلمان آموزش و پرورش شهر تبریز بود. از نواحی پنجگانه آموزش و پرورش تبریز, سه ناحیه 1, 3, 4 به طور تصادفی انتخاب و از بین نواحی انتخاب شده تمامی مدارس به استثنای مدارس تیزهوشان به عنوان نمونه آماری در نظر گرفته شدند. داده های پژوهش با استفاده از پرسشنامه های استاندارد ساختار مدرسه توانمند ساز هوی, اعتماد جمعی هوی و کاپر اسمیت, تاکید علمی اسچننموران و همکاران, یادگیری حرفه ای بارون و کنی, اجتماع یادگیری حرفه ای الیور, هیپ و لیک, گردآوری شد. جهت تحلیل داده ها از آزمون های آماری ضریب همبستگی پیرسون و مدل معادلات ساختاری استفاده شد. یافته ها نشان می دهد که بیشترین میزان همبستگی معنی دار به رابطه بین تاکید علمی با اجتماع یادگیری مدرسه و کمترین میزان همبستگی معنی دار به رابطه بین ساختار توانمندساز مدارس با یادگیری حرفه ای مربوط می شود. نقش واسطه ای یادگیری حرفه ای در رابطه بین متغیرها تایید شد. بر اساس نتایج پژوهش, توجه به پیشایندها و پیامد سازمانی یادگیری حرفه ای منجر به بهبود اجتماع یادگیری حرفه ای معلمان خواهد شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قاسم زاده علیشاهی، ابوالفضل، مومن پور، نشتیمان، و احمدی، جواد. (1399). بررسی پیشایندها و پیامد سازمانی یادگیری حرفه ای معلمان. اندیشه های نوین تربیتی، 16(1 )، 193-216. SID. https://sid.ir/paper/411554/fa

    Vancouver: کپی

    قاسم زاده علیشاهی ابوالفضل، مومن پور نشتیمان، احمدی جواد. بررسی پیشایندها و پیامد سازمانی یادگیری حرفه ای معلمان. اندیشه های نوین تربیتی[Internet]. 1399؛16(1 ):193-216. Available from: https://sid.ir/paper/411554/fa

    IEEE: کپی

    ابوالفضل قاسم زاده علیشاهی، نشتیمان مومن پور، و جواد احمدی، “بررسی پیشایندها و پیامد سازمانی یادگیری حرفه ای معلمان،” اندیشه های نوین تربیتی، vol. 16، no. 1 ، pp. 193–216، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/411554/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button