مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

187
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

466
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی و اعتباریابی الگوی بین المللی شدن دانشگاه ها در حوزه علوم انسانی و اجتماعی

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 48

چکیده

 پژوهش حاضر, به منظور طراحی و اعتبار یابی الگوی بین المللی شدن دانشگاه های ایران در حوزه علوم انسانی و اجتماعی, با رویکرد آمیخته اکتشافی و بهره گیری از روش کیفی نظریه داده بنیاد و نیز روش کمی توصیفی از نوع همبستگی, انجام شد. شرکت کنندگان پژوهش حاضر در بخش کیفی, صاحب نظران و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها با آثار نوشتاری مرتبط, تجربه تدریس در دانشگاه های بین المللی و یا تجربه تدریس دوره های آموزشی مرتبط با بین المللی شدن, مدیران دفاتر بین المللی و رؤسای دانشکده های بین المللی در دانشگاه های دولتی شهر تهران بودند که تعداد 12 نفر از میان آن ها به صورت هدفمند جهت انجام مصاحبه عمیق انتخاب شدند و مصاحبه ها تا آنجا ادامه یافت که داده ها به اشباع نظری رسیدند. طی تحلیل داده های کیفی با استفاده از روش کدگذاری باز و محوری و گزینشی درنهایت 18 دسته از متغیرهای اندازه پذیر در قالب شش دسته کلی از مؤلفه ها شناسایی و تعریف شد که عبارت اند از 1) موجبات علی بین المللی شدن دانشگاه ها, 2) پدیده اصلی, 3) شرایط زمینه ای, 4) شرایط مداخله گر, 5) راهبردها, و 6) پیامدها. بر مبنای یافته های حاصل از تجزیه وتحلیل های مرحله کیفی, پرسشنامه پژوهش طراحی شد و در نمونه آماری 250 نفر از اعضای هیئت علمی و دانشجویان مقطع دکتری رشته های علوم انسانی و اجتماعی در دانشگاه های علامه طباطبائی, تهران, الزهرا و تربیت مدرس که به روش نمونه گیری نسبتی طبقه ای انتخاب شده بودند, اجرا و داده های کمی پژوهش گردآوری شد. داده های کمی در قالب تحلیل توصیفی داده ها, تحلیل عاملی و معادلات ساختاری تجزیه وتحلیل شدند. نتایج آزمون مدل کمی, کلیت مدل پارادایمی را مورد تأیید قرار داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جعفری، سپیده، رحیمیان، حمید، و عباس پور، عباس. (1399). طراحی و اعتباریابی الگوی بین المللی شدن دانشگاه ها در حوزه علوم انسانی و اجتماعی. اندیشه های نوین تربیتی، 16(3 )، 27-48. SID. https://sid.ir/paper/411974/fa

    Vancouver: کپی

    جعفری سپیده، رحیمیان حمید، عباس پور عباس. طراحی و اعتباریابی الگوی بین المللی شدن دانشگاه ها در حوزه علوم انسانی و اجتماعی. اندیشه های نوین تربیتی[Internet]. 1399؛16(3 ):27-48. Available from: https://sid.ir/paper/411974/fa

    IEEE: کپی

    سپیده جعفری، حمید رحیمیان، و عباس عباس پور، “طراحی و اعتباریابی الگوی بین المللی شدن دانشگاه ها در حوزه علوم انسانی و اجتماعی،” اندیشه های نوین تربیتی، vol. 16، no. 3 ، pp. 27–48، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/411974/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button