مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

410
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

645
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر بهبود عملکرد تحصیلی و کاهش اهمال کاری تحصیلی دانشجویان دارای افت تحصیلی دانشکده علوم پزشکی آبادان در سال تحصیلی 1398-1397

صفحات

 صفحه شروع 46 | صفحه پایان 54

چکیده

 هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر بهبود عملکرد تحصیلی و کاهش اهمال کاری تحصیلی دانشجویان دارای افت تحصیلی دانشکده علوم پزشکی آبادان در سال تحصیلی 1398-1397 بود. مواد و روش ها: روش پژوهش حاضر نیمه تجربی-میدانی و از نوع طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بود. نمونه پژوهش با استفاده از فرمول تعیین حجم نمونه کوکران شامل 60 نفر شد که به شیوه داوطلبانه انتخاب شده بودند و به روش جایگشت تصادفی در یک گروه آزمایش و یک گروه گواه تقسیم شدند (30 نفر گروه آزمایش و 30 نفر گروه گواه). از هر دو گروه به وسیله مقیاس های عملکرد تحصیلی درتاج (1383) و اهمال کاری تحصیلی سولومون و راثلبوم, نسخه دانشجو (PASS) پیش آزمون به عمل آمد و گروه آزمایش نیز به مدت 8 جلسه 90-60 دقیقه ای در معرض متغیر مستقل (درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد) قرار گرفتند. سپس از هر دو گروه پس آزمون به عمل آمد. برای تحلیل داده ها از روش تحلیل واریانس چند متغیره (مانکووا) استفاده شد. یافته ها: نتایج به دست آمده در سطح معنی داری 01/0>p نشان دادند که درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد موجب شود عملکرد تحصیلی و کاهش اهمال کاری تحصیلی در گروه آزمایش شده است. نتیجه گیری: درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد در افزایش عملکرد تحصیلی دانشجویان دارای افت تحصیلی موثر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسینی آهنگری، سیدعابدین، زربخش، محمد، و محمودی، ناهید. (1399). اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر بهبود عملکرد تحصیلی و کاهش اهمال کاری تحصیلی دانشجویان دارای افت تحصیلی دانشکده علوم پزشکی آبادان در سال تحصیلی 1398-1397. سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت، 4(ویژه نامه )، 46-54. SID. https://sid.ir/paper/412554/fa

    Vancouver: کپی

    حسینی آهنگری سیدعابدین، زربخش محمد، محمودی ناهید. اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر بهبود عملکرد تحصیلی و کاهش اهمال کاری تحصیلی دانشجویان دارای افت تحصیلی دانشکده علوم پزشکی آبادان در سال تحصیلی 1398-1397. سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت[Internet]. 1399؛4(ویژه نامه ):46-54. Available from: https://sid.ir/paper/412554/fa

    IEEE: کپی

    سیدعابدین حسینی آهنگری، محمد زربخش، و ناهید محمودی، “اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر بهبود عملکرد تحصیلی و کاهش اهمال کاری تحصیلی دانشجویان دارای افت تحصیلی دانشکده علوم پزشکی آبادان در سال تحصیلی 1398-1397،” سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت، vol. 4، no. ویژه نامه ، pp. 46–54، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/412554/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button