مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

203
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

500
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سنجش متغیرهای موثر بر هوش تجاری در شرکت های تبلیغاتی در راستای تحقق سیاست های کلی علم و فناوری

صفحات

 صفحه شروع 436 | صفحه پایان 453

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف شناسایی عوامل اثرگذار و اثرپذیر بر هوش تجاری در صنعت بازاریابی و تبلیغات بر مبنای روش دیمتل انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش, تیمی 20نفره از خبرگان شرکت های تبلیغاتی فعال در تهران است که بر اساس روش قضاوتی انتخاب شده اند. ویژگی مشترک افراد مشمول در تیم خبرگان, آگاهی و اشراف آن ها نسبت به صنعت بازاریابی و تبلیغات, مباحث مدیریتی و سیستمی پژوهش بود. همچنین, ابزار اصلی جمع آوری داده ها در این پژوهش, پرسش نامه هایی بود که بنا به اهداف مختلف طراحی شده و بعد از اخذ تاییدیه خبرگان, در میان جامعه آماری توزیع شد و در این فرایند, آنالیزهای تحلیل عاملی اکتشافی و تکنیک دیمتل مورد استفاده واقع شد. سرانجام, نتایج پژوهش منجر به شناسایی چهار بعد اصلی, تطابق با نیازها و اهداف کسب وکار, کارکرد فنی سیستم هوش تجاری, انعطاف پذیری و توانایی یکپارچه سازی و ادغام تجارب و نیازها و 13 شاخص شد و وزن نهایی و کلی آن ها مورد محاسبه قرار گرفت. بر اساس یافته های این تحقیق, «تاثیر گذارترین شاخص» در راستای تحقق سیاست های کلی علم و فناوری تطابق با نیازها و اهداف کسب وکار و توانایی یکپارچه سازی و «تاثیرپذیرترین عامل» نسبت به سایر عوامل در تحقق سیاست های کلی علم و فناوری, ادغام تجارب و نیازهاست. این پژوهش از لحاظ هدف, کاربردی, از لحاظ رویکرد, پیمایشی و از نوع مطالعات, اکتشافی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احتشام راثی، رضا، و زمانی، شیوا. (1398). سنجش متغیرهای موثر بر هوش تجاری در شرکت های تبلیغاتی در راستای تحقق سیاست های کلی علم و فناوری. سیاست های راهبردی و کلان، 7(3 (پیاپی 27) )، 436-453. SID. https://sid.ir/paper/413013/fa

    Vancouver: کپی

    احتشام راثی رضا، زمانی شیوا. سنجش متغیرهای موثر بر هوش تجاری در شرکت های تبلیغاتی در راستای تحقق سیاست های کلی علم و فناوری. سیاست های راهبردی و کلان[Internet]. 1398؛7(3 (پیاپی 27) ):436-453. Available from: https://sid.ir/paper/413013/fa

    IEEE: کپی

    رضا احتشام راثی، و شیوا زمانی، “سنجش متغیرهای موثر بر هوش تجاری در شرکت های تبلیغاتی در راستای تحقق سیاست های کلی علم و فناوری،” سیاست های راهبردی و کلان، vol. 7، no. 3 (پیاپی 27) ، pp. 436–453، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/413013/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button