مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,214
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,087
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی آسیب ها و چالش های شیوع بیماری کرونا بر آموزش

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 37

چکیده

 مقدمه و اهداف: هم زمان با شیوع بیماری کرونا, در مدارس و دانشگاه ها آموزش های حضوری به غیرحضوری تغییر یافت که این تغییر شیوه, پیامدهایی به همراه داشت. هدف این مطالعه شناسایی و دسته بندی ابعاد آسیب ها و چالش های آموزش با استفاده از اقدامات و شواهد موجود از داده های بین المللی اخیر است. نتایج این مطالعه می تواند درک بهتری از چگونگی تأثیر بحران COVID-19 بر یادگیری فراگیران به عنوان یک چارچوب عملی و قابل تعمیم برای ترمیم و مدیریت اپیدمی در حوزه آموزش ایران و سایر کشورها مورداستفاده قرار گیرد. روش کار: مطالعه کیفی حاضر به روش تحلیل محتوای اسناد انجام شد. ابتدا با مرور منابع الکترونیک, تمامی اسناد و مقالات موجود مرتبط با آموزش و بیماری کووید-19 شناسایی شد. کلیه فایل هاشامل صوتی, نوشتاری و تصویری مرتبط نیز در بازه زمانی زمستان 1399با مراجعه به وب سایت ها و پایگاه های داده ای با کلیدواژه هایی مبتنی بر معیارهای فوق جستجو و جمع آوری گردید. انتخاب اسناد به صورت هدفمند و با در نظرگرفتن ملاک های چهارگانهJUPP صورت گرفت. پس از غربالگری چندمرحله ای نهایتاً 65 سند انتخاب و پس از کدگذاری آنالیز انجام شد. یافته ها: آسیب ها و چالش های آموزشی در بحران به وجود آمده ناشی از شیوع بیماری کرونا در ایران و سایر کشورهای دنیا, در 29 زمینه شناسایی و ثبت شد. نتیجه گیری: می توان نتیجه گرفت هرچند که آموزش آنلاین یک نیاز آنی در فرایند یادگیری و یاددهی بوده و دارای فواید زیادی است لکن پیشنهاد راهکارهای مدیریتی و اجرایی برای رفع آسیب ها و چالش های حاصل از آن می تواند زیربنای روشی غنی برای آموزش در دوران بیماری کرونا و پسا کرونا ایجاد نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قراری، محمد، محمدی، رضا، و قربانی، محمود. (1399). بررسی آسیب ها و چالش های شیوع بیماری کرونا بر آموزش. مجله اپیدمیولوژی ایران، 16(5 (ویژه نامه) )، 29-37. SID. https://sid.ir/paper/413505/fa

    Vancouver: کپی

    قراری محمد، محمدی رضا، قربانی محمود. بررسی آسیب ها و چالش های شیوع بیماری کرونا بر آموزش. مجله اپیدمیولوژی ایران[Internet]. 1399؛16(5 (ویژه نامه) ):29-37. Available from: https://sid.ir/paper/413505/fa

    IEEE: کپی

    محمد قراری، رضا محمدی، و محمود قربانی، “بررسی آسیب ها و چالش های شیوع بیماری کرونا بر آموزش،” مجله اپیدمیولوژی ایران، vol. 16، no. 5 (ویژه نامه) ، pp. 29–37، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/413505/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button