مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

365
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

621
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش مهارت های مثبت نگری بر بهبود روابط فرا زناشویی با تاکید بر نقش میانجی سبک های دلبستگی

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 35

چکیده

 هدف: این پژوهش با هدف اثربخشی آموزش مهارت های مثبت نگری بر بهبود روابط فرازناشویی با تاکید بر نقش میانجی سبک های دلبستگی هیجانی دانشجویان متاهل دانشگاه زاهدان صورت پذیرفته است. مواد و روش ها: روش تحقیق در این پژوهش از نوع روش شبه آزمایشی و ابزار گردآوری داده ها در این پژوهش پنج پرسش نامه استاندارد بوده است. ابزار تجزیه و تحلیل داده ها در این پژوهش نرم افزارهای آماری SPSS و AMOS می باشد که با توجه به ماهیت و نحوه نگارش فرضیه های این پژوهش از آزمون کوواریانس ترکیبی یا اندازه های مکرر (GLMRM) برای اثربخشی مهارت های نام برده و مدل های رگرسیونی با متغیر پنهان برای بررسی اثر میانجی گری استفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش شامل دانشجویان متاهل دانشگاه زاهدان بوده و حجم نمونه در این پژوهش برابر با 40 نفر می باشد که در دو گروه (یک کنترل و یک گروه آزمایش 20 نفره) تقسیم بندی شده اند, دذر این پژوهش از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شده است. یافته ها: با توجه به یافته های این پژوهش, آموزش مهارت های مثبت نگری بر بهبود روابط فرا زناشویی, سبک های دلبستگی موثر بوده و متغیرهای سبک های دلبستگی یک نقش میانجی جزیی در رابطه بین مهارت های مثبت اندیشی و روابط فرا زناشویی داشته اند. نتیجه گیری: نتایج نشان داد که آموزش زوج درمانی مثبت نگر باعث بهبود سبک های دلبستگی در بین دانشجویان متاهل می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نیک بخت، زهرا، فرنام، علی، و کهرازهی، فرهاد. (1399). اثربخشی آموزش مهارت های مثبت نگری بر بهبود روابط فرا زناشویی با تاکید بر نقش میانجی سبک های دلبستگی. سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت، 4(ویژه نامه )، 23-35. SID. https://sid.ir/paper/413519/fa

    Vancouver: کپی

    نیک بخت زهرا، فرنام علی، کهرازهی فرهاد. اثربخشی آموزش مهارت های مثبت نگری بر بهبود روابط فرا زناشویی با تاکید بر نقش میانجی سبک های دلبستگی. سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت[Internet]. 1399؛4(ویژه نامه ):23-35. Available from: https://sid.ir/paper/413519/fa

    IEEE: کپی

    زهرا نیک بخت، علی فرنام، و فرهاد کهرازهی، “اثربخشی آموزش مهارت های مثبت نگری بر بهبود روابط فرا زناشویی با تاکید بر نقش میانجی سبک های دلبستگی،” سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت، vol. 4، no. ویژه نامه ، pp. 23–35، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/413519/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button