Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

209
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

456
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و رتبه بندی ابعاد ایده دانش محتوایی تعلیم و تربیت در دانشگاه فرهنگیان منطقه 9 کشور

صفحات

 صفحه شروع 108 | صفحه پایان 118

چکیده

 هدف کلی پژوهش حاضر شناسایی و رتبه بندی ابعاد دانش محتوایی تعلیم و تربیت در دانشگاه فرهنگیان منطقه 9 است. این مطالعه کاربردی با رویکردی مختلط با استفاده از یک رویکرد کیفی و کمی با طرح اکتشافی انجام شد. در بخش کیفی از روش دلفی استفاده شده و در بخش کمی نیز از روش پیمایشی توصیفی استفاده شد. در بخش کیفی, جامعه آماری شامل 20 نفر از اساتید دانشگاه فرهنگیان منطقه 9 بود که 10 نفر از آنها به روش نمونه گیری هدفمند و براساس قانون اشباع انتخاب شدند و 263 عضو هییت علمی, اساتید مامور و مدرس مدعو دانشگاه فرهنگیان منطقه 9 کشور شامل (سمنان, مازندران و گلستان) در بخش کمی قرار داشتند که 156 نفر از آنها با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه بندی شده براساس فرمول کوکران به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه دانش محتوایی تعلیم و تربیت (محقق ساخته) با 82 سوال استفاده شد. روایی و میزان اعتبار ابزارها توسط متخصصان تایید شد و پایایی ترکیبی و آلفای کرونباخ نیز بالاتر از 7/0 محاسبه شد. نتایج نشان داد که دانش محتوای آموزش دارای 5 بعد مضمون دانش تدریس اثربخش, مضمون دانش محتوایی و دانش پداگوژیکی, مضمون تخصص در محتوای علمی, مضمون دانش تعامل با دانشجو معلمان, مضمون اقدامات مبتنی بر PCK در دانشگاه فرهنگیان» است که از این میان مضمون دانش محتوایی و دانش پداگوژیکی بالاترین ضریب استاندارد و درجه همبستگی را دارا بودند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    محمودپور، غلامرضا، تقوایی یزدی، مریم، و تقوایی یزدی، مریم. (1400). شناسایی و رتبه بندی ابعاد ایده دانش محتوایی تعلیم و تربیت در دانشگاه فرهنگیان منطقه 9 کشور. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 12(1 )، 108-118. SID. https://sid.ir/paper/413619/fa

    Vancouver: کپی

    محمودپور غلامرضا، تقوایی یزدی مریم، تقوایی یزدی مریم. شناسایی و رتبه بندی ابعاد ایده دانش محتوایی تعلیم و تربیت در دانشگاه فرهنگیان منطقه 9 کشور. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1400؛12(1 ):108-118. Available from: https://sid.ir/paper/413619/fa

    IEEE: کپی

    غلامرضا محمودپور، مریم تقوایی یزدی، و مریم تقوایی یزدی، “شناسایی و رتبه بندی ابعاد ایده دانش محتوایی تعلیم و تربیت در دانشگاه فرهنگیان منطقه 9 کشور،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 12، no. 1 ، pp. 108–118، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/413619/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا