مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

176
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

451
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین تجربه سیاست گذاران و متخصصان مدیریت در شناسایی ابعاد و مولفه های جذب مدیران آموزش عالی

صفحات

 صفحه شروع 828 | صفحه پایان 839

چکیده

 در حوزه منابع انسانی, یکی از مهم ترین و چالش برانگیزترین قوانینی که در کشور به اجرا در آمده و بسیاری از امور جاری کشور را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است, قانون جذب هییت علمی است, بنابراین پژوهش حاضر در نظر دارد که ابعاد و مولفه های موجود جذب اعضای هییت علمی در آموزش عالی را شناسایی کند. مطالعه کیفی حاضر با رویکرد پدیدار شناسی بر روی 29 متخصصین و سیاست گذاران عرصه مدیریت به روش نمونه گیری هدفمند و تا اشباع داده ها در آبان ماه سال 1397 انجام شد. روش گردآوری داده ها مصاحبه عمیق باز و نیمه ساختار یافته بود. تمام مصاحبه ها ضبط و سپس, کلمه به کلمه دست نویس شده و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. با تحلیل و ادغام مولفه های اصلی, 6 مولفه اصلی شناسایی و با تحلیل مولفه های اصلی, 35 مولفه فرعی استخراج گردید. چیستی انتصاب شغلی, عوامل موثر بر انتصاب شغلی, راهکارهای انتصاب شغلی درست, آسیب شناسی قانون در خصوص انتصاب شغلی, پیامدهای انتصاب شغلی درست, پیامدهای انتصاب شغلی نادرست به عنوان مضمونهای اصلی انتخاب شدند. از میان 35 محور به دست آمده از تحلیل پاسخ های مصاحبه شوندگان به شناسایی ابعاد و مولفه های جذب هییت علمی در آموزش عالی, وضعیت سیاسی, شرایط فرهنگی جامعه, عدم پویایی قانون جذب و انتصاب و عدم تناسب شغل با استعداد و توانایی فرد از مهم ترین مولفه هایی هستند که لازم است در ارتقای مدیران عالی در قانون مدیریت خدمات کشوری مورد توجه قرار گیرند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پاشایی قراگوز ایل، حسین، و نژاد حاجی علی ایرانی، فرهاد. (1399). تبیین تجربه سیاست گذاران و متخصصان مدیریت در شناسایی ابعاد و مولفه های جذب مدیران آموزش عالی. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 11(4 )، 828-839. SID. https://sid.ir/paper/413638/fa

    Vancouver: کپی

    پاشایی قراگوز ایل حسین، نژاد حاجی علی ایرانی فرهاد. تبیین تجربه سیاست گذاران و متخصصان مدیریت در شناسایی ابعاد و مولفه های جذب مدیران آموزش عالی. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1399؛11(4 ):828-839. Available from: https://sid.ir/paper/413638/fa

    IEEE: کپی

    حسین پاشایی قراگوز ایل، و فرهاد نژاد حاجی علی ایرانی، “تبیین تجربه سیاست گذاران و متخصصان مدیریت در شناسایی ابعاد و مولفه های جذب مدیران آموزش عالی،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 11، no. 4 ، pp. 828–839، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/413638/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button