مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

301
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

546
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی تاثیر ابعاد تربیت اجتماعی مبتنی بر مبانی فلسفی از منظر قرآن و عترت بر پیش گیری از آسیب های اجتماعی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 36 | صفحه پایان 45

چکیده

 هدف: پژوهش حاضر با عنوان شناسایی تاثیر ابعاد تربیت اجتماعی مبتنی بر مبانی فلسفی از منظر قرآن و عترت بر پیش-گیری از آسیب های اجتماعی دانش آموزان انجام شد. مواد و روش ها: این پژوهش از نظر هدف کاربردی, از نظر داده ها آمیخته اکتشافی و از نظر روش اجرای پژوهش از نوع داده بنیاد و پیمایشی مقطعی بود. جامعه آماری این مطالعه در بخش کمی دانش آموزان متوسطه دوم شهر تهران در سال 1399 که تعداد آن ها 23600 نفر بوده است. از میان آن ها تعداد 384 نفر بر اساس فرمول کوکران به عنوان نمونه انتخاب شد. روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای بود. همچنین جامعه آماری این مطالعه در بخش کیفی صاحب نظران حوزه علوم دینی و قرآنی وتربیتی در سال 1399 بود. روش نمونه گیری هدفمند بود که بر این اساس تعداد 21 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. تحلیل داده های این مطالعه با دو روش کمی و کیفی صورت گرفت. یافته ها: نتایج نشان داد, رعایت قواعد اجتماعی, آموزش, تعاملات اجتماعی موثر, رفتار اسلامی و سلامت, رفتار مبتنی بر فرهنگ اسلامی, احترام, مردم سالاری دینی و مشورت گرفتن از دیگران و تربیت اجتماعی از جمله پیامدهای ابعاد تربیت اجتماعی مبتنی بر مبانی فلسفی از منظر قرآن و عترت است. نتیجه گیری: ابعاد تربیت اجتماعی مبتنی بر مبانی فلسفی از منظر قرآن و عترت بر پیش گیری از آسیب های اجتماعی دانش آموزان, تاثیر دارد. در نهایت مدل مناسب مبتنی بر تاثیر مبانی فلسفی تربیت اجتماعی از منظر قرآن و عترت بر پیش گیری از آسیب های اجتماعی دانش آموزان ارایه شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بنائی، معصومه، ضامنی، فرشیده، و رسولی، سیده عصمت. (1399). شناسایی تاثیر ابعاد تربیت اجتماعی مبتنی بر مبانی فلسفی از منظر قرآن و عترت بر پیش گیری از آسیب های اجتماعی دانش آموزان. سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت، 4(ویژه نامه )، 36-45. SID. https://sid.ir/paper/413798/fa

    Vancouver: کپی

    بنائی معصومه، ضامنی فرشیده، رسولی سیده عصمت. شناسایی تاثیر ابعاد تربیت اجتماعی مبتنی بر مبانی فلسفی از منظر قرآن و عترت بر پیش گیری از آسیب های اجتماعی دانش آموزان. سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت[Internet]. 1399؛4(ویژه نامه ):36-45. Available from: https://sid.ir/paper/413798/fa

    IEEE: کپی

    معصومه بنائی، فرشیده ضامنی، و سیده عصمت رسولی، “شناسایی تاثیر ابعاد تربیت اجتماعی مبتنی بر مبانی فلسفی از منظر قرآن و عترت بر پیش گیری از آسیب های اجتماعی دانش آموزان،” سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت، vol. 4، no. ویژه نامه ، pp. 36–45، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/413798/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button