مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

320
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

536
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

واکاوی چالش های دانشجویان بین المللی دانشگاه یزد بر اساس نظریه داده بنیاد

صفحات

 صفحه شروع 295 | صفحه پایان 305

چکیده

 مقدمه: از دو دهه اخیر, دانشجویان بین المللی و مسایل آنها جزء جدا ناشدنیبین المللی سازی دانشگاه ها است. درنتیجه شناخت و بررسی مسایل و مشکلات دانشجویان بین المللی و تلاش برای جذب آنها در دانشگاه مقصد از جمله اهداف سیاسی و اقتصادی آموزش عالی کشور است. در این راستا, هدف پژوهش حاضر واکاوی چالش های دانشجویان بین المللی دانشگاه یزد تعیین شد. روش کار: رویکرد پژوهش «کیفی» و روش پژوهش «نظریه مبنایی» بود. گروه هدف شامل دانشجویان بین المللی دانشگاه یزد بود که با استفاده از روش نمونه گیری نظری انتخاب شدند. ابزار پژوهش «مصاحبه عمیق نیمه ساختاریافته» بود. مصاحبه ها تا 18 مور انجام شد و اشباع نظری حاصل گردید. داده ها به شیوه «کدگذاری» و «مقوله بندی» در سه سطح کدگذاری باز, محوری و انتخابی تحلیل شدند. برای تعیین اعتبار داده ها, از روش «سه سوسازی» استفاده شد. نتایج: در مجموع یافته ها موید ابعاد شش گانه نظریه مبنایی بود. مقوله های شکل دهنده چالش های دانشجویان بین الملل دانشگاه یزد و روابط بین آنها در قالب مدل پارادایمی ظهور یافت که شامل موجبات علی (6 مقوله), مقوله محوری (چالش بدو ورود و سازگاری), راهبرد (5 مقوله), شرایط محیطی (2 مقوله) ویژگی های زمینه ای (5 مقوله) و پیامدها (3 مقوله) می شود نتیجه گیری: با در نظر گرفتن ویژگی های زمینه ای و شرایط محیطی, از طریق راهبردهای توجه, راهنمایی و مشاوره با دانشجویان بین المللی, انگیزش دانشجویان, ارتباطات و همکاری های دانشگاهی, تلاش مضاعف و مشارکت دانشجویان بین المللی می توان شاهد پیامد های رضایتمندی دانشجویان بین المللی, وفاداری به دانشگاه و پیشرفت تحصیلی آن ها بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    سلطانی، سعدی، شاکری، محسن، و سبک رو، مهدی. (1399). واکاوی چالش های دانشجویان بین المللی دانشگاه یزد بر اساس نظریه داده بنیاد. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 13(4 )، 295-305. SID. https://sid.ir/paper/414147/fa

    Vancouver: کپی

    سلطانی سعدی، شاکری محسن، سبک رو مهدی. واکاوی چالش های دانشجویان بین المللی دانشگاه یزد بر اساس نظریه داده بنیاد. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1399؛13(4 ):295-305. Available from: https://sid.ir/paper/414147/fa

    IEEE: کپی

    سعدی سلطانی، محسن شاکری، و مهدی سبک رو، “واکاوی چالش های دانشجویان بین المللی دانشگاه یزد بر اساس نظریه داده بنیاد،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 13، no. 4 ، pp. 295–305، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/414147/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button