مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

407
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

605
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش گروهی مهارت های اجتماعی بر رفتار سکوت کلاسی، ترس از ارزیابی منفی و کمرویی در دانش آموزان دختر

صفحات

 صفحه شروع 306 | صفحه پایان 315

چکیده

 مقدمه: کمرویی به عنوان یک پدیده ی پیچیده مرکب از عوامل ذهنی, روانی و اجتماعی تعریف شده است که با اضطراب در موقعیت های اجتماعی یا رفتارهای بین فردی ناشی از نگرانی درباره ی ارزیابی از طرف دیگران مشخص می شود. بنابراین هدف پژوهش حاضر, اثربخشی آموزش گروهی مهارت های اجتماعی بر رفتار سکوت کلاسی, ترس از ارزیابی منفی و کمرویی در دانش آموزان متوسطه دوم دختر شهر خرم آباد بود. روش: روش پژوهش حاضر نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون-پس آزمون با گروه گواه بود. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان متوسطه دوم مشغول به تحصیل در سال 96-1395 در شهر خرم آباد می باشد. که تعداد 40 نفر از دانش آموزان به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شدند. داده ها از طریق پرسشنامه رفتار سکوت کلاسی بهنام فر, ضامنی و عنایتی (1394), پرسشنامه ترس از ارزیابی منفی لیری (1983) و مقیاس رفتار کمرویی چیک و ملچیور (1990) جمع آوری شدند. جهت تحلیل داده ها از شاخص های آمار توصیفی (میانگین و انحراف استاندارد) و آمار استنباطی آزمون تحلیل کوواریانس چندمتغیره استفاده شد. یافته ها: نتایج پژوهش نشان داد که آموزش گروهی مهارت های اجتماعی بر کاهش رفتار سکوت کلاسی, ترس از ارزیابی منفی و کمرویی در دانش آموزان دختر متوسطه دوم شهر خرم آباد اثربخش بود (82/22=F, 001/0p<). نتیجه گیری: با توجه به نتایج حاصل از پژوهش می توان نتیجه گرفت که آموزش مهارت های اجتماعی به دانش آموزان منجر به افزایش مهارت های اجتماعی در دانش آموزان شد که برخورداری از این مهارت ها سبب کاهش رفتار سکوت کلاسی, ترس از ارزیابی منفی و کمرویی دانش آموزان در موقعیت های اجتماعی می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عباسی، محمد، ملکی، محبوبه، رومانی، سعید، و عالی پور، کبری. (1399). تاثیر آموزش گروهی مهارت های اجتماعی بر رفتار سکوت کلاسی, ترس از ارزیابی منفی و کمرویی در دانش آموزان دختر. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 13(4 )، 306-315. SID. https://sid.ir/paper/414148/fa

    Vancouver: کپی

    عباسی محمد، ملکی محبوبه، رومانی سعید، عالی پور کبری. تاثیر آموزش گروهی مهارت های اجتماعی بر رفتار سکوت کلاسی, ترس از ارزیابی منفی و کمرویی در دانش آموزان دختر. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1399؛13(4 ):306-315. Available from: https://sid.ir/paper/414148/fa

    IEEE: کپی

    محمد عباسی، محبوبه ملکی، سعید رومانی، و کبری عالی پور، “تاثیر آموزش گروهی مهارت های اجتماعی بر رفتار سکوت کلاسی, ترس از ارزیابی منفی و کمرویی در دانش آموزان دختر،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 13، no. 4 ، pp. 306–315، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/414148/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button