مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

307
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

670
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد بر مولفه های روانشناختی(استرس، اضطراب، افسردگی) و سبک های حل مسئله در دانش آموزان دوره متوسطه اول شهرستان سنندج

صفحات

 صفحه شروع 12 | صفحه پایان 22

چکیده

 مقدمه: پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر مولفه های روانشناختی (استرس, اضطراب, افسردگی) و سبک های حل مسیله در دانش آموزان دوره متوسطه اول شهرستان سنندج انجام گرفت. روش ها: روش پژوهش حاضر از نوع نیمه تجربی با استفاده از طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل تمامی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه اول شهر سنندج در سال تحصیلی 97-96 بود. براساس جامعه آماری و هدف پژوهش با توجه به مقایسه ای بودن آن, تعداد 40 نفر از دانش آموز دختر مقطع متوسطه اول, پس از انجام مرحله غربالگری انتخاب گردید. برای انتخاب نمونه از روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای استفاده شد. در پژوهش حاضر برای اجرای پژوهش از روش میدانی(انجام درمان بر روی گروه های درمانی) و برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه های سیاهه افسردگی بک, سیاهه اضطراب بک, مقیاس افسردگی, اضطراب و استرس و پرسشنامه سبک های حل مسیله ابزارهای خودگزارشی استفاده شد. داده های بدست آمده با استفاده از روش تحلیل کوواریانس تجزیه و تحلیل شدند. نتایج: یافته های حاصل از این پژوهش نشان داد آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد بر مولفه های روانشناختی (استرس, اضطراب, افسردگی) و سبک های حل مسیله تاثیر معنی داری داشته است (001/>p). نتیجه گیری: مشاهدات حاضر موید اثربخشی آموزش درمان مبتنی بر تعهد و پذیرش در تغییر سطح مولفه های روانشناختی (استرس, اضطراب, افسردگی) و سبک های حل مسیله در دانش آموزان دوره متوسطه اول شهرستان سنندج بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یارویسی، فهیمه، میهندوست، زینب، و مامی، شهرام. (1400). اثربخشی آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد بر مولفه های روانشناختی(استرس, اضطراب, افسردگی) و سبک های حل مسئله در دانش آموزان دوره متوسطه اول شهرستان سنندج. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 14(1 )، 12-22. SID. https://sid.ir/paper/414156/fa

    Vancouver: کپی

    یارویسی فهیمه، میهندوست زینب، مامی شهرام. اثربخشی آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد بر مولفه های روانشناختی(استرس, اضطراب, افسردگی) و سبک های حل مسئله در دانش آموزان دوره متوسطه اول شهرستان سنندج. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1400؛14(1 ):12-22. Available from: https://sid.ir/paper/414156/fa

    IEEE: کپی

    فهیمه یارویسی، زینب میهندوست، و شهرام مامی، “اثربخشی آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد بر مولفه های روانشناختی(استرس, اضطراب, افسردگی) و سبک های حل مسئله در دانش آموزان دوره متوسطه اول شهرستان سنندج،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 14، no. 1 ، pp. 12–22، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/414156/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button