مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

264
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

524
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقاله کوتاه: کاربست نظریه بار شناختی در آموزش اکوکاردیوگرافی

صفحات

 صفحه شروع 43 | صفحه پایان 48

چکیده

 با گسترش نظریه بار شناختی از کلاس های درس به آموزش بر بالین بیماری و مهارت های تخصصی پزشکی, لازم است متخصصان قلب و عروق که درگیر آموزش اکوکاردیوگرافی هستند با الگوهای نوین آموزش آشنا شوند تا آموزش بهتری را اریه نمایند. نظریه بار شناختی بر اساس مدل ساختاری و کارکردی حافظه انسان ارایه شده و بر ظرفیت محدود حافظه فعال تاکید می کند. فرایند یادگیری بر اساس این نظریه, کدگذاری و مرتبط کردن داده های وارد شده به حافظه فعال با دانش از قبل ذخیره شده در حافظه بلند مدت و انتقال آن به حافظه بلند مدت و در نهایت توسعه و خودکاری طرحواره های شناختی ذخیره شده در حافظه بلندمدت است. این نظریه, سه بار شناختی درونی, بیرونی و فراگیرنده را در زمان یادگیری مطرح کرده و اصولی را برای بهینه سازی فرایند یادگیری, ارایه می کند که شامل کاهش بار شناختی بیرونی و بهینه سازی بار شناختی درونی, بهینه سازی بار شناختی فراگیرنده و توجه به مهارت یافتن فراگیرنده است. این نظریه برای هر یک از این اصول, راهبردهایی را نیز مطرح می کند که با ذکر نمونه هایی در زمینه آموزش اکوکاردیوگرافی, به توضیح آنها پرداخته شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ثابت، علی حسین. (1400). مقاله کوتاه: کاربست نظریه بار شناختی در آموزش اکوکاردیوگرافی. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 12(1 )، 43-48. SID. https://sid.ir/paper/414161/fa

    Vancouver: کپی

    ثابت علی حسین. مقاله کوتاه: کاربست نظریه بار شناختی در آموزش اکوکاردیوگرافی. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1400؛12(1 ):43-48. Available from: https://sid.ir/paper/414161/fa

    IEEE: کپی

    علی حسین ثابت، “مقاله کوتاه: کاربست نظریه بار شناختی در آموزش اکوکاردیوگرافی،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 12، no. 1 ، pp. 43–48، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/414161/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button