مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

182
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

549
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدلی جهت نهادینه کردن فرهنگ خدمت با تاکید بر ارتقای آموزش و مهارت در دانشگاه علوم پزشکی (مطالعه موردی: استان هرمزگان)

صفحات

 صفحه شروع 786 | صفحه پایان 796

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف ارایه مدلی جهت نهادینه کردن فرهنگ خدمت جهت ارتقای آموزش در دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان انجام شد. پژوهش از نظر هدف, کاربردی بوده و از نظر شیوه گردآوری و تحلیل اطلاعات, توصیفی از نوع اکتشافی بود. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل اعضای هییتهییت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان بود. از میان 485 نفر, 215 نفربه روش تصادفی طبقه ایبه عنوان نمونه انتخاب شد. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. روایی سازه پرسشنامه با استفاده ازتحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی تحلیل شده و پایایی آن نیز با استفاده از مصاحبه با خبرگان و تعیین ضریب آلفای کرونباخ صورت گرفت برای الگوسازی معادلات ساختاری از نرم افزار لیزرل استفاده شد. نتایج نشان داد نهادینه کردن فرهنگ خدمت در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان دارای دو بعد درون سازمانی و برون سازمانی بود. که بعد درون سازمانی شامل (مدیریت مشارکتی, رضایت شغلی, آموزش و مهارت, مدیریت منابع, کیفیت خدمات, رابطه رهبر-کارمند و فراگیر, وضعیت شغلی و نگرش کارمندان و فراگیران) و بعد برون سازمانی نیز شامل (باورهای مذهبی, متغیرهای جمعیتی (جنسیت و تحصیلات), تفاوت های فرهنگی, ارتباط شخصی و درک کیفیت و خدمات) بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    عمرانی، محبوبه، باقری، مهدی، قورچیان، نادرقلی، و جعفری، پریوش. (1399). ارائه مدلی جهت نهادینه کردن فرهنگ خدمت با تاکید بر ارتقای آموزش و مهارت در دانشگاه علوم پزشکی (مطالعه موردی: استان هرمزگان). توسعه ی آموزش جندی شاپور، 11(4 )، 786-796. SID. https://sid.ir/paper/414177/fa

    Vancouver: کپی

    عمرانی محبوبه، باقری مهدی، قورچیان نادرقلی، جعفری پریوش. ارائه مدلی جهت نهادینه کردن فرهنگ خدمت با تاکید بر ارتقای آموزش و مهارت در دانشگاه علوم پزشکی (مطالعه موردی: استان هرمزگان). توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1399؛11(4 ):786-796. Available from: https://sid.ir/paper/414177/fa

    IEEE: کپی

    محبوبه عمرانی، مهدی باقری، نادرقلی قورچیان، و پریوش جعفری، “ارائه مدلی جهت نهادینه کردن فرهنگ خدمت با تاکید بر ارتقای آموزش و مهارت در دانشگاه علوم پزشکی (مطالعه موردی: استان هرمزگان)،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 11، no. 4 ، pp. 786–796، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/414177/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button