مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

459
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

629
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی جایگاه تولیدکنندگان پوشاک در شکل دهی به فرهنگ ایرانی-اسلامی (با رویکرد الماس فرهنگی)

صفحات

 صفحه شروع 43 | صفحه پایان 73

چکیده

 در دهه های پس از انقلاب اسلامی ایران, مد لباس و پوشش علی رغم پیشینه تاریخی, از یک سو با منطق اقتصادی و از سوی دیگر با ملاحظات اجتماعی و سیاسی ویژه ای روبرو بوده که آن را با چالش های فراوانی مواجه ساخته است. براین اساس, نهادهای اجتماعی بر آن شدند تا با فعالیت های تبلیغاتی و فرهنگی, به هویت و فرهنگ جامعه سمت و سو بخشند. هدف از تدوین پژوهش حاضر پاسخ به این پرسش اساسی است که تولیدکنندگان پوشاک به عنوان یک نهاد اجتماعی تاثیرگذار تا چه حد در ایجاد و حفظ فرهنگ پوشش ایرانی-اسلامی در جامعه نقش دارند؟ . روش این پژوهش کیفی, توصیفی-تحلیلی و متشکل از دو تکنیک اسنادی و میدانی است. نتایج حاکی از این است که با سرعت گرفتن تغییر و تحولات دنیای امروز, در کنار پیشرفت و افزایش فناوری های مرتبط با مد و پوشاک فرصت های زیادی برای عوامل مرتبط و اثرگذار بر پوشاک از جمله تولیدکنندگان فراهم شده است و آن ها می توانند با تغییر در شیوه های تولید و طرح ها, به فرهنگ و هویت جامعه سمت و سو بخشند. دست یابی به فرآیند ارزش محور در مداخله عوامل زمینه-ساز نتیجه نهایی پژوهش است که برمبنای آن بکارگیری تمامی پتانسیل های موجود برای تغییر فرهنگ استفاده از پوشاک ایرانی-اسلامی ضروری است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کاظمی اسفه، نگار، طالب پور، فریده، و یاقوتی، سپیده. (1399). بررسی جایگاه تولیدکنندگان پوشاک در شکل دهی به فرهنگ ایرانی-اسلامی (با رویکرد الماس فرهنگی). پژوهش های اجتماعی اسلامی، 26(2 (پیاپی 122) )، 43-73. SID. https://sid.ir/paper/414230/fa

    Vancouver: کپی

    کاظمی اسفه نگار، طالب پور فریده، یاقوتی سپیده. بررسی جایگاه تولیدکنندگان پوشاک در شکل دهی به فرهنگ ایرانی-اسلامی (با رویکرد الماس فرهنگی). پژوهش های اجتماعی اسلامی[Internet]. 1399؛26(2 (پیاپی 122) ):43-73. Available from: https://sid.ir/paper/414230/fa

    IEEE: کپی

    نگار کاظمی اسفه، فریده طالب پور، و سپیده یاقوتی، “بررسی جایگاه تولیدکنندگان پوشاک در شکل دهی به فرهنگ ایرانی-اسلامی (با رویکرد الماس فرهنگی)،” پژوهش های اجتماعی اسلامی، vol. 26، no. 2 (پیاپی 122) ، pp. 43–73، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/414230/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button