مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

368
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

634
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر بخشی بازی درمانی گروهی با رویکرد گشتالتی بر پرخاشگری و مهارتهای اجتماعی کودکان آسیب دیده جنسی در گروه کودکان کار

صفحات

 صفحه شروع 54 | صفحه پایان 63

چکیده

 مقدمه: پایتخت ها و شهرهای بزرگ بسیاری از کشورهای در حال توسعه محل زندگی و کار کودکان است. زندگی خیابانی با استرس ها و خطراتی همراه است. یکی از عمده ترین خطرات, سوءاستفاده جنسی است. رفتارهای ضد اجتماعی و پرخاشگری های جسمی به همراه ترس و خشم از آثار دائمی کودک آزاری است. روش: پژوهش حاضر از نوع تحقیقات اثری و نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه آزمایش و کنترل است. جامعه آماری موردمطالعه دختران 11 تا 15 ساله آسیب دیده جنسی از گروه کودکان کار شهر تهران درسال 1397 می باشدو روش نمونه گیری هم نمونه گیری در دسترس با گمارش تصادفی است. از این طریق 30 نفرنمونه انتخاب ودر دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. ابزار اندازه گیری برای دو متغیر پرخاشگری و مهارتهای اجتماعی, پرسشنامه پرخاشگری نیلسون و پرسشنامه سنجش مهارتهای اجتماعی ماتسون می باشد. متغیر مستقل ده جلسه بازی درمانی گروهی گشتالتی است. یافته ها: نشان داد که بازی درمانی گروهی با رویکرد گشتالتی حداقل در یکی از متغیرهای وابسته تفاوت معناداری ایجاد کرده است(پرخاشگری 0/002= 23/64=F و مهارتهای اجتماعی 0/002= 20/695 = F و 0/002 P<). نتیجه گیری: این نتایج نشان داد که با توجه به مشکلات رفتاری و روانی کودکان آسیب دیده جنسی از گروه کودکان کار یکی از موثرترین مداخله های درمانی, بازی درمانی با رویکرد گشتالتی خواهد بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ملاحی، کبری، قدرتی، سیما، و وطن خواه، حمیدرضا. (1398). اثر بخشی بازی درمانی گروهی با رویکرد گشتالتی بر پرخاشگری و مهارتهای اجتماعی کودکان آسیب دیده جنسی در گروه کودکان کار. پرستاری کودکان، 6(1 )، 54-63. SID. https://sid.ir/paper/414284/fa

    Vancouver: کپی

    ملاحی کبری، قدرتی سیما، وطن خواه حمیدرضا. اثر بخشی بازی درمانی گروهی با رویکرد گشتالتی بر پرخاشگری و مهارتهای اجتماعی کودکان آسیب دیده جنسی در گروه کودکان کار. پرستاری کودکان[Internet]. 1398؛6(1 ):54-63. Available from: https://sid.ir/paper/414284/fa

    IEEE: کپی

    کبری ملاحی، سیما قدرتی، و حمیدرضا وطن خواه، “اثر بخشی بازی درمانی گروهی با رویکرد گشتالتی بر پرخاشگری و مهارتهای اجتماعی کودکان آسیب دیده جنسی در گروه کودکان کار،” پرستاری کودکان، vol. 6، no. 1 ، pp. 54–63، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/414284/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button