Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

317
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

479
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی بازی درمانی گروهی بر مهارت های اجتماعی و عملکرد حافظه دانش آموزان دبستانی دختر دارای اختلال یادگیری خاص

صفحات

 صفحه شروع 5 | صفحه پایان 12

چکیده

 مقدمه: اختلالات یادگیری از عوامل مهم افت تحصیلی برخی از دانش آموزان است و تعیین روش های درمانی مناسب می تواند باعث موفقیت تحصیلی آنها و افزایش احساس عزت نفسشان شود. از این رو هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی بازی درمانی گروهی بر مهارت های اجتماعی و عملکرد حافظه دانش آموزان دختر با اختلال یادگیری خاص می باشد. روش کار: این پژوهش از نوع نیمه آزمایشی (پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل) بود. جامعه آماری تحقیق را کلیه دانش آموزان دختر مقطع ابتدایی شهر اهواز تشکیل داده و نمونه نیز شامل 30 دانش آموز دختر که دارای ملاک های تشخیص اختلال یادگیری خاص براساس آزمون هوشی تجدید نظر شده وکسلر برای کودکان (1974) و براساس مقیاس مهارت های اجتماعی گرشام و الیوت (1990) دارای نقص در مهارت های اجتماعی تشخیص داده شدند, بودند و به صورت تصادفی ساده انتخاب و به قید قرعه در دو گروه 15 نفری قرار گرفتند. شرکت کنندگان در گروه آزمایش به مدت 10 جلسه 60 دقیقه ای تحت بازی درمانی گروهی قرار گرفتند. پس از پایان برنامه آموزشی هر دو مقیاس برای هر دو گروه اجرا گردید. یافته ها: نتایج نشان داد بازی درمانی گروهی موجب بهبود مهارت های اجتماعی در ابعاد همکاری, ابراز وجود, خویشتن داری و ارتقای عملکرد حافظه کوتاه مدت در ابعاد دیداری و شنیداری, در گروه آزمایش شده است. نتیجه گیری: با توجه به یافته ها, مداخله بازی درمانی با هدف توانبخشی شناختی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری, در بهبود کارکردهای اجرایی آنها موثر و مکمل درمان بوده و از این رو اجرای بازی درمانی گروهی توسط کارشناسان مجرب به عنوان یک برنامه فوق العاده در جهت بهبود شرایط دانش آموزان دختر با اختلال یادگیری خاص توصیه می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پیرعباسی، زینب، و صفرزاده، سحر. (1398). اثربخشی بازی درمانی گروهی بر مهارت های اجتماعی و عملکرد حافظه دانش آموزان دبستانی دختر دارای اختلال یادگیری خاص. پرستاری کودکان، 6(2 )، 5-12. SID. https://sid.ir/paper/414288/fa

    Vancouver: کپی

    پیرعباسی زینب، صفرزاده سحر. اثربخشی بازی درمانی گروهی بر مهارت های اجتماعی و عملکرد حافظه دانش آموزان دبستانی دختر دارای اختلال یادگیری خاص. پرستاری کودکان[Internet]. 1398؛6(2 ):5-12. Available from: https://sid.ir/paper/414288/fa

    IEEE: کپی

    زینب پیرعباسی، و سحر صفرزاده، “اثربخشی بازی درمانی گروهی بر مهارت های اجتماعی و عملکرد حافظه دانش آموزان دبستانی دختر دارای اختلال یادگیری خاص،” پرستاری کودکان، vol. 6، no. 2 ، pp. 5–12، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/414288/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا