مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

250
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

485
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی برنامه درسی برخط: فراتحلیل از مولفه ها، معیارها و استانداردهای آموزش عالی

صفحات

 صفحه شروع 91 | صفحه پایان 120

چکیده

 با توجه به رشد روز افزون برنامه درسی برخط بعنوان زیر مجموعه ای از آموزش الکترونیکی در نظام آموزش عالی و نگرانی های موجود, ارزیابی آن موضوع مهمی به شمار می آید. لذا هدف پژوهش حاضر انجام مطالعه ای نظام مند و فرا تحلیل از مولفه, معیار و استانداردهای ارزیابی از پیشینه موجود, به منظور تدوین و ارایه چارچوبی جامع برای ارزیابی برنامه درسی برخط در نظام آموزش عالی بود. روش پژوهش کیفی و با شیوه سنتزپژوهی بوده است, با استفاده از الگوی شش مرحله ای رابرتس از 246 سند پژوهشی مرتبط با موضوع, 19 مورد بصورت هدفمند, با بیشترین هماهنگی و تناسب, انتخاب شدند. پس از تحلیل و بررسی اشتراکات و تلفیق آنها, هفت مولفه اصلی و دوازده زیرمولفه ارزیابی برنامه درسی برخط استخراج شدند. جهت اعتبار داده ها از روش مرور همتا و نظرسنجی استفاده گردید. نتایج این فراتحلیل ضمن فراهم کردن یک چارچوب جامع ارزیابی برنامه درسی برخط, برای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی نشان داد مولفه سنجش و ارزیابی با بالاترین فراوانی از بیشترین میزان اهمیت و سپس مولفه های محتوای آموزشی, تکنولوژی, فعالیتهای یادگیری, مقدمات, تعامل و مشارکت و اهداف در رتبه های بعدی اهمیت قرار دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ملامحمدی، آمنه، کرمی، مرتضی، جعفری ثانی، حسین، و معلم، مهناز. (1399). ارزیابی برنامه درسی برخط: فراتحلیل از مولفه ها, معیارها و استانداردهای آموزش عالی. اندیشه های نوین تربیتی، 16(2 )، 91-120. SID. https://sid.ir/paper/414326/fa

    Vancouver: کپی

    ملامحمدی آمنه، کرمی مرتضی، جعفری ثانی حسین، معلم مهناز. ارزیابی برنامه درسی برخط: فراتحلیل از مولفه ها, معیارها و استانداردهای آموزش عالی. اندیشه های نوین تربیتی[Internet]. 1399؛16(2 ):91-120. Available from: https://sid.ir/paper/414326/fa

    IEEE: کپی

    آمنه ملامحمدی، مرتضی کرمی، حسین جعفری ثانی، و مهناز معلم، “ارزیابی برنامه درسی برخط: فراتحلیل از مولفه ها, معیارها و استانداردهای آموزش عالی،” اندیشه های نوین تربیتی، vol. 16، no. 2 ، pp. 91–120، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/414326/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button