مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

596
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

637
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش تشخیصی هوش اجتماعی، قلدری و بهزیستی تحصیلی در انزوای اجتماعی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 135 | صفحه پایان 153

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف متمایز ساختن دانش آموزان با انزوای اجتماعی بالا و پایین از یکدیگر, بر اساس مؤلفه های هوش اجتماعی, قلدری و بهزیستی تحصیلی انجام شد. روش پژوهش حاضر علی-مقایسه ای بود. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه دوم شهر تبریز در سال تحصیلی 99-1398 بود که بر اساس جدول کرجسی و مورگان 365 نفر از آن ها با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از مقیاس هوش اجتماعی ترومسو (2001), مقیاس قلدری ایلی نویز (2001), پرسشنامه بهزیستی تحصیلی تومینین سوینی و همکاران (2012) و پرسشنامه انزوای اجتماعی مدرسی یزدی (1393) استفاده گردید. داده ها با استفاده از نرم افزار 22spss-و آزمون تحلیل تشخیصی مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفتند. یافته های تحلیل تشخیصی, منجر به یک تابع تشخیص معنادار شد که طبق این تابع مؤلفه فرسودگی نسبت به مدرسه و قربانی شدن دارای بالاترین توان تمایز بودند (01/0p

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شهبازیان خونیق، آرش، علی پور، فاطمه، آناهید، ابراهیم، محمدیان قریبه، علی اصغر، و شیخعلی زاده، سیاوش. (1399). نقش تشخیصی هوش اجتماعی, قلدری و بهزیستی تحصیلی در انزوای اجتماعی دانش آموزان. اندیشه های نوین تربیتی، 16(4 )، 135-153. SID. https://sid.ir/paper/414329/fa

    Vancouver: کپی

    شهبازیان خونیق آرش، علی پور فاطمه، آناهید ابراهیم، محمدیان قریبه علی اصغر، شیخعلی زاده سیاوش. نقش تشخیصی هوش اجتماعی, قلدری و بهزیستی تحصیلی در انزوای اجتماعی دانش آموزان. اندیشه های نوین تربیتی[Internet]. 1399؛16(4 ):135-153. Available from: https://sid.ir/paper/414329/fa

    IEEE: کپی

    آرش شهبازیان خونیق، فاطمه علی پور، ابراهیم آناهید، علی اصغر محمدیان قریبه، و سیاوش شیخعلی زاده، “نقش تشخیصی هوش اجتماعی, قلدری و بهزیستی تحصیلی در انزوای اجتماعی دانش آموزان،” اندیشه های نوین تربیتی، vol. 16، no. 4 ، pp. 135–153، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/414329/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button