مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

235
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

490
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

واکاوی ابعاد و مولفه های شاخصه هویت ملی در اسناد تحولی آموزش و پرورش ایران

صفحات

 صفحه شروع 454 | صفحه پایان 471

چکیده

 هدف پژوهش حاضر واکاوی شاخصه هویت ملی, ابعاد و مولفه های آن در اسناد تحولی آموزش و پرورش ایران بوده است. روش تحقیق در محدوده روش های توصیفی از نوع تحلیل محتوا بود. جامعه آماری شامل اسناد تحولی (مبانی نظری تحول بنیادین, برنامه درسی ملی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران, "جمعا 507 صفحه بدون مقدمه"), صورت جلسات و منابع بودند که تمامی آن ها به عنوان نمونه آماری به روش سرشماری (کامل شماری) انتخاب و مورد بررسی قرار گرفتند. جهت سنجش میزان پرداخت و تحلیل سوالات, از آمار توصیفی و فرمول سه مرحله ای آنتروپی شانون استفاده شد. جهت استخراج ابعاد و مولفه های هویت ملی, به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی (کارگروه تدوین شاخص های فرهنگی مصوب 1389) مراجعه شد. روایی سیاهه وارسی یا همان چک لیست توسط جمعی از خبرگان و پایایی آن با استفاده از روش اسکات (5/93) که به روش توافق بین صاحب نظران مشهور است به دست آمد. یافته های پژوهش نشان داد که در اسناد تحولی آموزش و پرورش جمعا 361 مورد به ابعاد شش گانه شاخصه هویت ملی اشاره شده بود که در این بین به بعد فرهنگ و میراث فرهنگی با 112 مورد بیشترین توجه و به بعد سرزمینی با 11 مورد کمترین توجه شده بود. مهم ترین نتیجه پژوهش حاضر این بود که در اسناد تحولی آموزش و پرورش به صورت متوازن به ابعاد شاخصه هویت ملی توجه نشده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آقامحمدی، جواد، و اسدی، سودابه. (1398). واکاوی ابعاد و مولفه های شاخصه هویت ملی در اسناد تحولی آموزش و پرورش ایران. سیاست های راهبردی و کلان، 7(3 (پیاپی 27) )، 454-471. SID. https://sid.ir/paper/414392/fa

    Vancouver: کپی

    آقامحمدی جواد، اسدی سودابه. واکاوی ابعاد و مولفه های شاخصه هویت ملی در اسناد تحولی آموزش و پرورش ایران. سیاست های راهبردی و کلان[Internet]. 1398؛7(3 (پیاپی 27) ):454-471. Available from: https://sid.ir/paper/414392/fa

    IEEE: کپی

    جواد آقامحمدی، و سودابه اسدی، “واکاوی ابعاد و مولفه های شاخصه هویت ملی در اسناد تحولی آموزش و پرورش ایران،” سیاست های راهبردی و کلان، vol. 7، no. 3 (پیاپی 27) ، pp. 454–471، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/414392/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button