مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

331
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

421
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آسیب شناسی برنامه های آموزش مداوم پرستاران: یک مطالعه پدیدارشناسی

صفحات

 صفحه شروع 382 | صفحه پایان 391

چکیده

 مقدمه: آموزش مدوام که ابزاری مناسب برای ارتقای سطح دانش, مهارت و بینش منابع انسانی هر سازمان و ضامن پیشرفت و توسعه آنها است, نیازمند بستری مناسب و غلبه بر چالش های پیش روی خود است. از این رو هدف این تحقیق, بررسی تجارب پرستاران و شناخت نقاط ضعف دوره های آموزش مدوام رگزار شده, طی یک مطالعه کیفی بود. ر روش ها: این مطالعه یک مطالعه کیفی به روش پدیدارشناسی تفسیری در پاییز 1397 انجام شد, 24 نفر از سوپروایزران آموزشی, سرپرستاران و پرستاران با روش نمونه گیری مبتنی بر هدف, در این مطالعه مشارکت داشتند. با مصاحبه نیمه ساختارمند, داده ها جمع آوری شد و برای تجزیه و تحلیل داده ها از رویکرد کلایزی استفاده شد. نرم افزار؟ ) از هیچ نرم افزاری استفاده نشده است) نتایج: در طی فرایند آنالیز محتوی مصاحبه, در نهایت 4 طبقه اصلی شامل محتوای نامناسب؛ پایین بودن سطح تعامل در کلاس ها؛ کم توجهی به روش های یاددهی-یادگیری موثر؛ مهارت حرفه ای اندک اساتید, بدست آمد. نتیجه گیری: در حال حاضر, در فرآیندهای یادگیری و آموزش مداوم, مسایل ذکر شده فوق, باعث کاهش اثربخشی دوره های آموزشی شده است و اجرای این دوره ها, صرفا برای پر کردن ساعات آموزشی پرستاران استفاده می شود, بنابراین برای بهبود این وضعیت, نیاز به توجه و بسترسازی مناسب است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    فرزان، نسرین، شمس، غلامرضا، رضایی زاده، مرتضی، و قهرمانی، محمد. (1399). آسیب شناسی برنامه های آموزش مداوم پرستاران: یک مطالعه پدیدارشناسی. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 13(4 )، 382-391. SID. https://sid.ir/paper/414706/fa

    Vancouver: کپی

    فرزان نسرین، شمس غلامرضا، رضایی زاده مرتضی، قهرمانی محمد. آسیب شناسی برنامه های آموزش مداوم پرستاران: یک مطالعه پدیدارشناسی. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1399؛13(4 ):382-391. Available from: https://sid.ir/paper/414706/fa

    IEEE: کپی

    نسرین فرزان، غلامرضا شمس، مرتضی رضایی زاده، و محمد قهرمانی، “آسیب شناسی برنامه های آموزش مداوم پرستاران: یک مطالعه پدیدارشناسی،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 13، no. 4 ، pp. 382–391، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/414706/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا