مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

217
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

503
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین چالش های کاربردی کردن دانشگاه فناور و نوآور در نظام آموزش عالی کشور

صفحات

 صفحه شروع 681 | صفحه پایان 689

چکیده

 مقدمه: دانشگاه های فناور و نوآور نسل سوم دانشگاه ها هستند و دغدغه اصلی آنها یاددادن, یادگرفتن و کارآفرینی است. با توجه به نقش دانشگاه های نسل سوم در تجاری سازی دانش و کارآفرینی, پژوهش حاضر با هدف تبیین چالش های کاربردی کردن دانشگاه فناور و نوآور در نظام آموزش عالی کشور انجام شد. روش: روش این مطالعه کیفی از نوع تحلیل محتوی قراردادی بود. جامعه پژوهش اعضای هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران در سال 1397 بودند. تا اشباع داده ها تعداد 8 نفر از اعضای جامعه به روش هدفمند به عنوان نمونه انتخاب شدند. داده ها با روش مصاحبه نیمه ساختاریافته جمع آوری و با روش تحلیل محتوا گرانهایم تحلیل شدند. یافته ها: نتایج آنالیز داده ها شامل, استخراج سه طبقه اصلی و هشت زیر طبقه بوده است. طبقات اصلی و زیر طبقات استخراج شده شامل 1. فرهنگ سازی (توسعه روحیه کارآفرینی در بین اساتید و دانشجویان, توجه به ارزش ها و باورهای جامعه و اعتقاد مدیران به کارآفرینی), 2. تحول در آموزش (آموزش مهارت های شغلی, مدیریتی و آموزشی, تغییر سیاست گذاری ها و تغییر سبک های آموزشی) و 3. ارتباط مستقیم با صنعت (ارتباط دانشگاه ها با بنگاه های اقتصادی و استفاده از ایده های خلاق در صنعت) می باشد. نتیجه گیری: یافته ها نشان داد عوامل اصلی و موثر در ایجاد و توسعه دانشگاه های فناور و نوآور شامل فرهنگ سازی, تحول در آموزش و ارتباط مستقیم با صنعت می باشند. بنابراین برنامه ریزی جهت رفع مشکلات و بهبود وضع موجود مبتنی بر این طبقات برای بستر سازی دانشگاه فناور و نوآور توصیه می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    پورابراهیمی، محمد، حسینی، محمدعلی، ابراهیمی برمی، بنفشه، اقبالی، محمد، و بندری، راضیه. (1399). تبیین چالش های کاربردی کردن دانشگاه فناور و نوآور در نظام آموزش عالی کشور. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 13(6 )، 681-689. SID. https://sid.ir/paper/414717/fa

    Vancouver: کپی

    پورابراهیمی محمد، حسینی محمدعلی، ابراهیمی برمی بنفشه، اقبالی محمد، بندری راضیه. تبیین چالش های کاربردی کردن دانشگاه فناور و نوآور در نظام آموزش عالی کشور. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1399؛13(6 ):681-689. Available from: https://sid.ir/paper/414717/fa

    IEEE: کپی

    محمد پورابراهیمی، محمدعلی حسینی، بنفشه ابراهیمی برمی، محمد اقبالی، و راضیه بندری، “تبیین چالش های کاربردی کردن دانشگاه فناور و نوآور در نظام آموزش عالی کشور،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 13، no. 6 ، pp. 681–689، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/414717/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button