مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

147
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

462
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه دیدگاه دانشجویان سال چهارم کارشناسی از عملکرد اساتید بالینی در گروه های مختلف دانشکده علوم توانبخشی اهواز

صفحات

 صفحه شروع 195 | صفحه پایان 204

چکیده

 یکی از مهمترین تعیین کننده های آموزش بالینی اثربخش, عملکرد اساتید بالینی است. با توجه به استفاده از اساتید جوان جهت تدریس بالینی در مراکز آموزشی-درمانی تحت نظارت دانشکده علوم توانبخشی اهواز, هدف از انجام مطالعه حاضر مقایسه دیدگاه دانشجویان سال چهارم کارشناسی از عملکرد اساتید بالینی در گروه های مختلف این دانشکده با استفاده از پرسشنامه بود. در این مطالعه توصیفی-مقطعی, برای سنجش عملکرد اساتید بالینی, 30, 18, 30 و 26 پرسشنامه به ترتیب از گروه های فیزیوتراپی, گفتاردرمانی, شنوایی شناسی و کاردرمانی توسط دانشجویان سال چهارم که در نیمسال دوم سال تحصیلی 1397-98 مشغول به تحصیل بودند, تکمیل شد. پرسشنامه مشتمل بر 18 گویه و چهار حیطه بود. در حیطه ارزشیابی کلی, میانگین نمره برای گروه های کاردرمانی, شنوایی شناسی و گفتاردرمانی بیانگر عملکرد نسبتا خوب و در گروه فیزیوتراپی بیانگر عملکرد متوسط بود. نتایج آنالیز واریانس یک طرفه, تفاوت معناداری در حیطه های دانش و مهارت عملی نشان داد (037/0 = p). مقایسه گویه ها تفاوت معناداری را در گویه های نه (006/0 = p), یازده (029/0 = p) و سیزده (042/0 = p) بین گروه های مختلف نشان داد. برای هر سه مورد, میانگین گویه در گروه فیزیوتراپی کمتر از کاردرمانی بود. به نظر می رسد در تمامی گروه های مورد مطالعه, زمینه هایی برای توسعه و ارتقای توانمندی های اساتید بالینی تا رسیدن به حد بسیار خوب وجود دارد اما نیاز به مرتفع شدن این توانمندی ها در رشته فیزیوتراپی بیشتر دیده می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مفتح، راضیه، اورکی فر، ندا، و مرادی، نگین. (1400). مقایسه دیدگاه دانشجویان سال چهارم کارشناسی از عملکرد اساتید بالینی در گروه های مختلف دانشکده علوم توانبخشی اهواز. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 12(1 )، 195-204. SID. https://sid.ir/paper/414723/fa

    Vancouver: کپی

    مفتح راضیه، اورکی فر ندا، مرادی نگین. مقایسه دیدگاه دانشجویان سال چهارم کارشناسی از عملکرد اساتید بالینی در گروه های مختلف دانشکده علوم توانبخشی اهواز. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1400؛12(1 ):195-204. Available from: https://sid.ir/paper/414723/fa

    IEEE: کپی

    راضیه مفتح، ندا اورکی فر، و نگین مرادی، “مقایسه دیدگاه دانشجویان سال چهارم کارشناسی از عملکرد اساتید بالینی در گروه های مختلف دانشکده علوم توانبخشی اهواز،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 12، no. 1 ، pp. 195–204، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/414723/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button