مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

193
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

500
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان تاثیر حضور مربی باتجربه بالینی بر اضطراب کارآموزان پرستاری دانشکده پرستاری اهواز در محیط بالینی سال 1397

صفحات

 صفحه شروع 11 | صفحه پایان 20

چکیده

 رفتارهای فردی و حرفه ای مربیان بالینی نقش مهمی در شکل گیری شخصیت فردی و حرفه ای دانشجویان پرستاری ایفا می کنند و می توانند بر سطح اضطراب دانشجویان نیز تاثیر داشته باشند. مطالعه حاضر با هدف تعیینتاثیر حضور مربی باتجربه بالینی بر اضطراب کارآموزان پرستاری دانشکده پرستاری اهواز در محیط بالینی سال 1397 انجام شد. این مطالعه توصیفی-تحلیلی در میان 155 نفر از دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که به روش نمونه گیری سرشماری انتخاب شده بودند, انجام شد. داده های پژوهش با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته و پرسشنامه استاندارد اضطراب اشپیلبرگر در سال تحصیلی 97 جمع آوری گردید و با استفاده از آمار (توصیفی و استنباطی), آزمون های همبستگی پیرسون و تی مستقل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها نشان داد میانگین نمره اضطراب آشکار دانشجویان با مربی با تجربه 14± 54/50 و با مربی کم تجربه 51/16± 60/57است. همچنین نتایج با استفاده از آزمون تی زوجی در مقایسه حضور مربی باتجربه و مربی کم تجربه بالینی بر اضطراب کارآموزان پرستاری ارتباط آماری معناداری نشان داد. با توجه به نتایج به دست آمده, مربیان بالینی پرستاری به ویژه مربیان کم تجربه هوشیار باشند که رفتارهای آموزشی آنها به دانشجویان در کنترل اضطراب خود در محیط بالینی کمک می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نیک صفت، مهدی، آدینه، محمد، صابری پور، بیان، الاسوند، میلاد، و رخ افروز، داریوش. (1400). بررسی میزان تاثیر حضور مربی باتجربه بالینی بر اضطراب کارآموزان پرستاری دانشکده پرستاری اهواز در محیط بالینی سال 1397. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 12(1 )، 11-20. SID. https://sid.ir/paper/414725/fa

    Vancouver: کپی

    نیک صفت مهدی، آدینه محمد، صابری پور بیان، الاسوند میلاد، رخ افروز داریوش. بررسی میزان تاثیر حضور مربی باتجربه بالینی بر اضطراب کارآموزان پرستاری دانشکده پرستاری اهواز در محیط بالینی سال 1397. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1400؛12(1 ):11-20. Available from: https://sid.ir/paper/414725/fa

    IEEE: کپی

    مهدی نیک صفت، محمد آدینه، بیان صابری پور، میلاد الاسوند، و داریوش رخ افروز، “بررسی میزان تاثیر حضور مربی باتجربه بالینی بر اضطراب کارآموزان پرستاری دانشکده پرستاری اهواز در محیط بالینی سال 1397،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 12، no. 1 ، pp. 11–20، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/414725/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button