مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

152
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

533
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی انتظارات اساتید از آموزش درس زبان تخصصی پرستاری در مقطع کارشناسی

صفحات

 صفحه شروع 764 | صفحه پایان 773

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی انتظارات اساتید از آموزش درس زبان تخصصی و کاوش در نظر آنها در خصوص این دوره درسی بود. روش پژوهش حاضر پیمایشی و جامعه آماری این مطالعه شامل 57 نفر از اساتیدی بود که در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه, کردستان و ایلام زبان تخصصی را تدریس می کردند. جهت گردآوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. مقدار پایایی پرسشنامه محقق ساخته 0/74 بود. یافته ها نشان داد که اساتید انتظار داشتند درک متون تخصصی مهمترین هدف دوره زبان تخصصی باشد و فراگیری دستور زبان مورد توجه کمتری قرار گیرد. همچنین نظرات اساتید که از طریق پرسشنامه گردآوری گردید حاکی از آن بود که در دوره های فعلی توجهی به مهارت های ارتباطی نمی شود. افزون بر این, اساتید معتقد بودند که کلاس های این دوره درسی شلوغ بوده و وضعیت آموزش به شکل فعلی قابل قبول نیست. در ضمن با توجه به گزارش شرکت کنندگان, از نرم افزارهاو آزمایشگاه های زبان بهره گرفته نمی شود. نتایج پژوهش حاکی از اهمیت بالای توجه به مهارت های ارتباطی علاوه بر درک مطلب و فراگیری معنای لغات و اصطلاحات برای دانشجویان پرستاری می باشد. با این رویکرد, ضروری است که دوره های درسی زبان تخصصی مورد بازنگری جدی قرار گرفته و مبانی نظری روزآمد مورد توجه قرار گیرند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رجبی، یوسف، و فرهیان، مجید. (1399). بررسی انتظارات اساتید از آموزش درس زبان تخصصی پرستاری در مقطع کارشناسی. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 11(4 )، 764-773. SID. https://sid.ir/paper/414739/fa

    Vancouver: کپی

    رجبی یوسف، فرهیان مجید. بررسی انتظارات اساتید از آموزش درس زبان تخصصی پرستاری در مقطع کارشناسی. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1399؛11(4 ):764-773. Available from: https://sid.ir/paper/414739/fa

    IEEE: کپی

    یوسف رجبی، و مجید فرهیان، “بررسی انتظارات اساتید از آموزش درس زبان تخصصی پرستاری در مقطع کارشناسی،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 11، no. 4 ، pp. 764–773، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/414739/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button