مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

230
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

649
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین راهبردهای رسانه ها به منظور مدیریت ادراک اجتماعی در صحنه جنگ رسانه ای ناآرامی سال 1397

صفحات

 صفحه شروع 47 | صفحه پایان 74

چکیده

 فهم نحوه ی ادراک مردم و مدیریت آن ازجمله مأموریت­ های اصلی هر رسانه به­ منظور پیشبرد اهداف خود و در جهتِ انگاره­ سازی در بین اذهان عمومی است. این مهم در فضای رسانه­ ای جمهوری اسلامی ایران, که روزانه مورد هجمه ی رسانه­ ای نظام سلطه قرار می­ گیرد, اهمیت دوچندانی می­ یابد, تا حدی که رهبر انقلاب آن را مهم­ تر و بسترساز اثرگذاری جنگ اقتصادی دانسته­ اند. بر این اساس, هر رسانه, مبتنی بر اهداف و مأموریت­ های خود, راهبردهایی را برای هدایت افکار عمومی در پیش می­ گیرد؛ شناسایی این راهبردها مستلزم رصد دقیق آن­ ها و یا دسترسی به اسناد بالادستی آن­ هاست. نقص این روش در آن است که میزان اثربخشی هر راهبرد مشخص نشده است و گاهی شیوه­ های به­ کار­ گرفته­ شده در راهبردها مبهم خواهند بود. در این پژوهش تلاش شد تا با تمرکز بر جامعه ی هدف رسانه­ ها, راهبردهایی که در هدایت افکار عمومی مؤثر واقع شده­ اند شناسایی شوند. لذا در ابتدا اقدام به مصاحبه ی نیمه­ ساختارمند با 1, 250 نفر از مردم تهران شد و پس از آن با بهره­ گیری از رگرسیون لجستیک و آزمون همبستگی تلاش شد تا باور عمومی, که تحت تأثیر هریک از چهار رسانه ی ماهواره, شبکه­ های اجتماعی, صداوسیما و تارنما­ ها شکل گرفته است, تبیین شود. نتایج گویای آن بود که فضای تقابلی جدی­ ای میان رسانه­ ها در عرصه ی هدایت افکار عمومی وجود دارد و در این فضا شبکه های اجتماعی غالباً در اختیار جریان غیرانقلابی, و تارنما­ ها در دست جریان انقلابی ­ اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یوسفی رامندی، رسول. (1400). تبیین راهبردهای رسانه ها به منظور مدیریت ادراک اجتماعی در صحنه جنگ رسانه ای ناآرامی سال 1397. مطالعات فرهنگ - ارتباطات، 22(54 (مسلسل 86) )، 47-74. SID. https://sid.ir/paper/415163/fa

    Vancouver: کپی

    یوسفی رامندی رسول. تبیین راهبردهای رسانه ها به منظور مدیریت ادراک اجتماعی در صحنه جنگ رسانه ای ناآرامی سال 1397. مطالعات فرهنگ - ارتباطات[Internet]. 1400؛22(54 (مسلسل 86) ):47-74. Available from: https://sid.ir/paper/415163/fa

    IEEE: کپی

    رسول یوسفی رامندی، “تبیین راهبردهای رسانه ها به منظور مدیریت ادراک اجتماعی در صحنه جنگ رسانه ای ناآرامی سال 1397،” مطالعات فرهنگ - ارتباطات، vol. 22، no. 54 (مسلسل 86) ، pp. 47–74، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/415163/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button