مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,114
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

577
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان آگاهی و نگرش دانش آموزان دبیرستان های تهران نسبت به بیماری ایدز

صفحات

 صفحه شروع 350 | صفحه پایان 357

چکیده

 زمینه: ایدز بیماری عفونی واگیردار و خطرناکی است که علی رغم تلاش فراوان و کشف داروهای موثر به عنوان معضل بهداشت جهانی مطرح می باشد. به نظر می رسد علاوه بر مسایل دارویی, رعایت مسایل اجتماعی و بهداشت فردی در کنترل این بیماری نقش عمده ای داشته باشد و این امر جز با شناخت هر چه بیشتر (آگاهی), نگرش مثبت و باور صحیح امکان پذیر نیست.هدف: تعیین میزان آگاهی و نگرش دانش آموزان دبیرستانی (دختر و پسر) نسبت به بیماری ایدزمحل انجام تحقیق : دبیرستان های دخترانه و پسرانه مناطق بیست و دو گانه شهرستان تهران روش  کار: مطالعه حاضر یک مطالعه مقطعی – توصیفی می باشد. روش نمونه گیری به صورت تصادفی خوشه ای است که مطابق آن, 22 منطقه آموزش و پرورش تهران براساس موقعیت جغرافیایی شمال, جنوب, مشرق, مغرب و مرکز به پنج منطقه تقسیم, از هر منطقه جغرافیایی دو منطقه آموزش و پرورش و از هر کدام از این مناطق, دو دبیرستان پسرانه و دو دبیرستان دخترانه انتخاب شدند. در نهایت در هر دبیرستان 45-40 نفر در هریک از پایه های یک, دو و سه به صورت تصادفی ساده انتخاب گردیدند؛ تا در مجموع 5000 دانش آموز انتخاب شدند و با مراجعه حضوری و اراِیه پرسشنامه, اطلاعات لازمه جمع آوری شد.یافته ها: نتایج نشان می دهد که میزان آگاهی دانش آموزان نسبت به ایدز, متوسط و نگرش آنان (به ویژه در پسران) منفی است. نگرش دانش آموزان با آگاهی, رابطه مستقیم و معنی داری داشت به طوریکه با افزایش آگاهی, نگرش مثبت تر می شد. همچنین میزان آگاهی با افزایش سطح تحصیلات افزایش می یافت.نتیجه گیری: با توجه به ارتباط مستقیم آگاهی و نگرش و اهمیت نگرش در رفتارهای پیشگیرانه, تصحیح آگاهی جوانان بسیار مهم و اصولی است. این امر می تواند با تشکیل کمیته های دانش آموزی استانی و کشوری و آموزش همگانی کلیه دانش آموزان در سراسر کشور صورت پذیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امام هادی، محمدعلی، جلیلوند، مریم، و هادیان، مینا. (1385). بررسی میزان آگاهی و نگرش دانش آموزان دبیرستان های تهران نسبت به بیماری ایدز. مجله علمی سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران، 24(4)، 350-357. SID. https://sid.ir/paper/41517/fa

    Vancouver: کپی

    امام هادی محمدعلی، جلیلوند مریم، هادیان مینا. بررسی میزان آگاهی و نگرش دانش آموزان دبیرستان های تهران نسبت به بیماری ایدز. مجله علمی سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران[Internet]. 1385؛24(4):350-357. Available from: https://sid.ir/paper/41517/fa

    IEEE: کپی

    محمدعلی امام هادی، مریم جلیلوند، و مینا هادیان، “بررسی میزان آگاهی و نگرش دانش آموزان دبیرستان های تهران نسبت به بیماری ایدز،” مجله علمی سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران، vol. 24، no. 4، pp. 350–357، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/41517/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا