Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

191
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

499
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل تاثیر گذار بر ارتقای کیفیت آموزش الکترونیکی دانشگاه فرهنگیان استان خوزستان مبتنی بر رویکرد نظریه زمینه ای

صفحات

 صفحه شروع 235 | صفحه پایان 247

چکیده

 با توجه به رشد سریع فناوری های آموزشی و به تبع تاثیر پذیری و تغییر جنبه های اقتصادی, اجتماعی و فرهنگی حاکم بر جامعه می توان بیان نمود که ماهیت آموزش نیز تحول اساسی می طلبد بنابراین رسالت و مسئولیت دانشگاه فرهنگیان بیش از پیش سنگین تر شده است, زیرا علاوه بر تحول در نظام آموزشی و اصلاحات اساسی در روش های آموزشی به کار گیری آموزش الکترونیکی و کیفی سازی آن باید در زمره فعالیت های این دانشگاه قرار گیرد. هدف از انجام پژوهش بررسی عوامل تاثیرگذار بر ارتقای کیفیت آموزشی دانشگاه فرهنگیان استان خوزستان با استفاده از نظریه زمینه ای بود جامعه آماری پژوهش, از مدیران و مسئولین دانشگاه فرهنگیان, خبرگان, صاحب نظران و اساتید برجسته این دانشگاه, تشکیل یافته و در بخش کیفی پژوهش نمونه گیری به صورت هدفمند و در بخش کمی روش نمونه­ گیری به صورت طبقه­ ای-تصادفی انجام شد. جهت انجام پژوهش روش تحقیق آمیخته استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل دادهها از کدگذاری باز و محوری استفاده شد. نتایج گویای 142 کد مفهومی و 12 مقوله تاثیرگذار بر ارتقای کیفیت آموزش الکترونیکی دانشگاه فرهنگیان استان خوزستان که به صورت موجبات علی(عوامل انسانی), مقوله اصلی ارتقای کیفیت آموزش الکترونیک(برنامه درسی, محتوا, اهداف), راهبردها(ارزشیابی و تکالیف تعامل آموزش و یادگیری), شرایط زمینه­ ای(مدیریتی و زیرساختی, زیرساخت­ ها و پشتیبانی), شرایط مداخله­ گر(رسانه آموزشی, عوامل اجتماعی, فرهنگی و اخلاقی) و پیامدها(عوامل اقتصادی) جای گرفتند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نیازی، مرید، برکت، غلامحسین، و بهمئی، لیلا. (1400). عوامل تاثیر گذار بر ارتقای کیفیت آموزش الکترونیکی دانشگاه فرهنگیان استان خوزستان مبتنی بر رویکرد نظریه زمینه ای. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 12(1 )، 235-247. SID. https://sid.ir/paper/415312/fa

    Vancouver: کپی

    نیازی مرید، برکت غلامحسین، بهمئی لیلا. عوامل تاثیر گذار بر ارتقای کیفیت آموزش الکترونیکی دانشگاه فرهنگیان استان خوزستان مبتنی بر رویکرد نظریه زمینه ای. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1400؛12(1 ):235-247. Available from: https://sid.ir/paper/415312/fa

    IEEE: کپی

    مرید نیازی، غلامحسین برکت، و لیلا بهمئی، “عوامل تاثیر گذار بر ارتقای کیفیت آموزش الکترونیکی دانشگاه فرهنگیان استان خوزستان مبتنی بر رویکرد نظریه زمینه ای،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 12، no. 1 ، pp. 235–247، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/415312/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا