مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

292
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

537
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی مولفه های توسعه حرفه ای مدیران آموزشی در صنعت بانکداری

صفحات

 صفحه شروع 144 | صفحه پایان 152

چکیده

 هدف: توسعه حرفه ای مدیران می تواند نقش موثری در عملکرد و اثربخشی سازمان داشته باشد. در نتیجه, هدف این پژوهش شناسایی مولفه های توسعه حرفه ای مدیران آموزشی در صنعت بانکداری بود. مواد و روش ها: این مطالعه از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه اجرا کیفی بود. جامعه پژوهش متخصصان و خبرگان صنعت بانکداری شهر تهران در سال 1400 بودند که طبق اصل اشباع نظری 10 نفر با روش نمونه گیری هدفمند به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار پژوهش مصاحبه نیمه ساختاریافته بود که روایی آن با روش مثلث سازی تایید و پایایی آن از طریق ضریب توافق بین دو کدگذار 84/0 بدست آمد. داده ها با روش های کدگذاری باز, محوری و انتخابی در نرم افزار MAXQDA تحلیل شدند. یافته ها: نتایج نشان داد که توسعه حرفه ای مدیران آموزشی در صنعت بانکداری دارای 78 شاخص و 21 زیرمقوله در 4 مقوله شامل مقوله سازمانی (با 6 زیرمقوله مدیریت منابع انسانی, کارکنان, ساختار سازمانی, فرهنگ سازمانی, زیرساخت فناوری اطلاعات و سازگاری اطلاعات سامانه), مقوله فردی (با 4 زیرمقوله مهارت های ذاتی, مهارت های فنی, مهارت های ارتباطی و مهارت های محیطی), مقوله فناورانه (با 5 زیرمقوله مدیریت پروژه, الزامات آموزشی, بومی سازی, پیاده سازی و فنی) و مقوله محیطی (با 6 زیرمقوله الزامات فرهنگی و آموزشی, الزامات اقتصادی, الزامات سیستم بهبود, الزامات نگهداری, الزامات قانونی و الزامات بهره برداری) بودند. نتیجه گیری: با توجه به نتایج برای توسعه حرفه ای مدیران آموزشی در صنعت بانکداری می توان چهار مقوله سازمانی, فردی, فناورانه و محیطی را از طریق زیرمقوله ها و شاخص های شناسایی شده برای آنها بهبود بخشید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نامداری، زینب، دلگشایی، یلدا، و عباسی، لطف اله. (1399). شناسایی مولفه های توسعه حرفه ای مدیران آموزشی در صنعت بانکداری. سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت، 4(ویژه نامه )، 144-152. SID. https://sid.ir/paper/415506/fa

    Vancouver: کپی

    نامداری زینب، دلگشایی یلدا، عباسی لطف اله. شناسایی مولفه های توسعه حرفه ای مدیران آموزشی در صنعت بانکداری. سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت[Internet]. 1399؛4(ویژه نامه ):144-152. Available from: https://sid.ir/paper/415506/fa

    IEEE: کپی

    زینب نامداری، یلدا دلگشایی، و لطف اله عباسی، “شناسایی مولفه های توسعه حرفه ای مدیران آموزشی در صنعت بانکداری،” سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت، vol. 4، no. ویژه نامه ، pp. 144–152، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/415506/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button