مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

312
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

551
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین الگوی علی رفتارهای کمک طلبی تحصیلی بر سرمایه روان شناختی با میانجیگری خودشکوفایی دانش آموزان پسر پایه دهم دوره دوم متوسطه شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 157 | صفحه پایان 166

چکیده

 هدف: این پژوهش با هدف, الگوی علّی رفتارهای کمک طلبی تحصیلی بر سرمایه روان شناختی با میانجیگری خودشکوفایی دانش آموزان پسر پایه دهم دوره دوم متوسطه شهر تهران انجام شد. مواد و روش ها: روش پژوهش از نظر هدف, کاربردی, از نظر رویکرد کمّی, و از نظر زمان گردآوری داده ها از نوع مقطعی و از نظر روش پژوهش همبستگی است. یافته ها: جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانش آموزان پسر پایه دهم دوره دوم متوسطه شهر تهران در سال تحصیلی 1399-1398 تشکیل دادند, که از میان آنها, تعداد 510 نفر با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. در این پژوهش از ابزارهای رفتار کمک طلبی تحصیلی (ریان و پنتریج, 1997), خودشکوفایی (جونز و کراندال, 1968) و پرسشنامه سرمایه روان شناختی (لوتانز, 2011) استفاده شد که همگی از اعتبار و پایایی قابل قبولی برخوردار بودند. به منظور پاسخگویی به فرضیه های پژوهش از مدل یابی معادلات ساختاری استفاده شد. یافتههای پژوهش نشان داد که مدل از برازش مناسبی برخوردار است. نتیجه گیری: نتایج نشان داد که رفتارهای کمک طلبی تحصیلی بر سرمایه روان شناختی در دانش آموزان تاثیر دارد. خودشکوفایی بر سرمایه روان شناختی دانش آموزان تاثیر دارد. همچنین رفتارهای کمک طلبی تحصیلی بر سرمایه روان شناختی با میانجیگری خودشکوفایی در دانش آموزان تاثیر دارد. میتوان گفت که افزایش سرمایه روان شناختی و خودشکوفایی میتواند موجب بهبود کمک طلبی تحصیلی در دانش آموزان شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قدری، وحید، درتاج، فریبرز، باقری، فریبرز، و نصرالهی، بیتا. (1399). تبیین الگوی علی رفتارهای کمک طلبی تحصیلی بر سرمایه روان شناختی با میانجیگری خودشکوفایی دانش آموزان پسر پایه دهم دوره دوم متوسطه شهر تهران. سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت، 4(ویژه نامه )، 157-166. SID. https://sid.ir/paper/415507/fa

    Vancouver: کپی

    قدری وحید، درتاج فریبرز، باقری فریبرز، نصرالهی بیتا. تبیین الگوی علی رفتارهای کمک طلبی تحصیلی بر سرمایه روان شناختی با میانجیگری خودشکوفایی دانش آموزان پسر پایه دهم دوره دوم متوسطه شهر تهران. سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت[Internet]. 1399؛4(ویژه نامه ):157-166. Available from: https://sid.ir/paper/415507/fa

    IEEE: کپی

    وحید قدری، فریبرز درتاج، فریبرز باقری، و بیتا نصرالهی، “تبیین الگوی علی رفتارهای کمک طلبی تحصیلی بر سرمایه روان شناختی با میانجیگری خودشکوفایی دانش آموزان پسر پایه دهم دوره دوم متوسطه شهر تهران،” سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت، vol. 4، no. ویژه نامه ، pp. 157–166، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/415507/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button