Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

283
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

506
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه حافظه ی فعال و سبکهای پردازش حسی در کودکان دختر و پسر دارای اختلال یادگیری نوشتاری

صفحات

 صفحه شروع 31 | صفحه پایان 37

چکیده

 مقدمه: مشکلات اصلی کودکان با اختلال یادگیری در شناخت و حواس می باشد, این پژوهش با هدف مقایسه حافظه ی فعال و سبک های پردازش حسی در کودکان دختر و پسر دارای اختلال یادگیری نوشتاری در شهر گرگان انجام شد. روش کار: روش انجام پژوهش توصیفی از نوع مورد-شاهدی بود. جامعه آماری پژوهش حاضر را تمامی دختران و پسران دارای اختلال یادگیری نوشتاری شهرستان گرگان سنین 8 تا 10 در حال درمان در مرکز اختلالات یادگیری در تابستان 1396 تشکیل دادند. با توجه به روش پژوهش با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای به ازای گروه پسران 50 و دختران 58 نمونه انتخاب شدند. با توجه به ابزارهای پژوهش, ابزار پروفایل حسی Dunn (1999) از والدین کودکان دریافت گردید و ابزار حافظه ی فعال(1980) Daneman & Carpenter مستقیما از کودکان سوالات پرسیده شد و اطلاعات مرتبط با پردازش و اندوزش در حافظه دریافت گردید. داده ها با توجه به روش تحلیل واریانس چند متغیره تحلیل گردید. یافته ها: نتایج حاکی از آن است که بین دو گروه دختر و پسر دارای اختلال یادگیری نوشتاری درخرده مقیاس های پردازش و اندوزش از متغیر حافظه فعال و خرده مقیاس پردازش شنیداری, پردازش چندگانه حسی و تلقین مرتبط با وضعیت بدنی حرکت ازمتغیر سبک های پردازش حسی تفاوت معناداری وجود دارد (p<0. 01). نتیجه گیری: با توجه به نتایج بدست آمده در حافظه ی فعال و سبک های پردازش به طور کلی گروه پسران در وضعیت نامناسب تری می باشد که نیازمند توجه ویژه توسط درمانگران و رویکردهای درمانی متمرکزتر می باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سنگانی، علیرضا، جنگی، پریا، و رامک، ناهید. (1398). مقایسه حافظه ی فعال و سبکهای پردازش حسی در کودکان دختر و پسر دارای اختلال یادگیری نوشتاری. پرستاری کودکان، 6(2 )، 31-37. SID. https://sid.ir/paper/415583/fa

    Vancouver: کپی

    سنگانی علیرضا، جنگی پریا، رامک ناهید. مقایسه حافظه ی فعال و سبکهای پردازش حسی در کودکان دختر و پسر دارای اختلال یادگیری نوشتاری. پرستاری کودکان[Internet]. 1398؛6(2 ):31-37. Available from: https://sid.ir/paper/415583/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا سنگانی، پریا جنگی، و ناهید رامک، “مقایسه حافظه ی فعال و سبکهای پردازش حسی در کودکان دختر و پسر دارای اختلال یادگیری نوشتاری،” پرستاری کودکان، vol. 6، no. 2 ، pp. 31–37، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/415583/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا