مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

337
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

512
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آسیب شناسی مقررات آموزش مداوم

صفحات

 صفحه شروع 159 | صفحه پایان 169

چکیده

 با تصویب قانون آموزش مداوم جامعه پزشکی, تعلیم مشمولان این قانون جنبه رسمی یافت. ارتقای سطح دانش و مهارت های حرفه ای صاحبان حرفه های پزشکی و بهبود شرایط خدمات رسانی مهم ترین اهداف برخواسته از چنین آموزشی است. لذا امروزه آموزش مداوم جامعه پزشکی به عنوان اصلی بایسته, مورد توجه است. رسالتی که اجرای آن بر عهده وزارت بهداشت, درمان و آموزش پزشکی قرار دارد. باید توجه داشت که آثار مثبت و منفی هر قانونی پس از اجرا مشهود می شود. بدیهی است پیامدهای مثبت باید تقویت و پیامدهای منفی حذف یا اصلاح شوند, در غیر این صورت قانون ناکارآمد تلقی خواهد شد. در پژوهش حاضر از طریق کلیدواژه های قوانین و مقررات آموزش مداوم, مقالات فارسی و انگلیسی در پایگاه های اینترنتی Google Scholar, SID, Magiran جستجو و استخراج شدند. در نهایت از میان 48 مورد یافت شده, تعداد 27 مقاله مرتبط با موضوع این پژوهش, وارد مطالعه شدند. نتایج نشان داد فارغ از مزایای مقررات آموزش مداوم, ایرادات و آسیب هایی از جمله عدم امکان دریافت امتیاز از فعالیت های آموزشی-پژوهشی, محدودیت دریافت امتیاز از برنامه های غیرحضوری, محدودیت در صدور گواهی نهایی, عدم ارایه آموزش کافی برای برخی رشته ها و اختصاص یکسان امتیاز به سخنرانان در مقررات جاری قابل مشاهده است که نیاز به اصلاح آن احساس می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    مشیراحمدی، علیرضا. (1400). آسیب شناسی مقررات آموزش مداوم. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 12(1 )، 159-169. SID. https://sid.ir/paper/415790/fa

    Vancouver: کپی

    مشیراحمدی علیرضا. آسیب شناسی مقررات آموزش مداوم. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1400؛12(1 ):159-169. Available from: https://sid.ir/paper/415790/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا مشیراحمدی، “آسیب شناسی مقررات آموزش مداوم،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 12، no. 1 ، pp. 159–169، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/415790/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button