مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

465
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

939
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تدوین مدل شادکامی بر اساس هوش معنوی و کیفیت روابط بین فردی با میانجی گری تاب آوری و شفقت به خود در دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 616 | صفحه پایان 630

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف تدوین مدل شادکامی بر اساس هوش معنوی و کیفیت روابط بین فردی با میانجیگری تاب آوری و شفقت به خود در دانشجویان انجام گرفت. روش پژوهش مقطعی از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل دانشجویان دختر و پسر مجرد در مقطع کارشناسی (18-25 سال) دانشگاه های آزاد اسلامی شهر تهران در نیمسال اول سال تحصیلی 1397 بود. حجم نمونه 458 نفر (231 دختر, 227 پسر) بود که به روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش عبارت بودند از: شادکامی آکسفورد, هوش معنوی, کیفیت روابط بین فردی, تاب آوری و شفقت خود. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS-V21 و AMOS استفاده شد. همچنین داده ها با استفاده از مدل تحلیل مسیر مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان دادکه هوش معنوی بر شادکامی دانشجویان اثر مستقیم دارد. هوش معنوی با میانجی گری تاب آوری بر شادکامی اثر غیرمستقیم دارد. نتایج پژوهش نشان داد که مقدار اثر غیرمستقیم هوش معنوی از طریق متغیر واسطه ای شفقت به خود بر روی شادکامی معنی دار نیست. کیفیت رابطه بر شادکامی دانشجویان اثر مستقیم و معنی داری دارد. همچنین نتایج پژوهش نشان داد که مقدار اثر غیرمستقیم کیفیت رابطه از طریق متغیر واسطه ای تاب آوری بر روی شادکامی معنی دار است. مقدار اثر غیرمستقیم کیفیت رابطه از طریق متغیر واسطه ای شفقت به خود بر روی شادکامی معنی دار نیست. بنابراین توجه به متغیرهای مذکور در طراحی درمان های مناسب تر به پژوهشگران و درمانگران یاری می رساند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    سلیمی نیا، نرگس، امامی پور، سوزان، فرزاد، ولی اله، و کوچک انتظار، رویا. (1399). تدوین مدل شادکامی بر اساس هوش معنوی و کیفیت روابط بین فردی با میانجی گری تاب آوری و شفقت به خود در دانشجویان. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 11(4 )، 616-630. SID. https://sid.ir/paper/415803/fa

    Vancouver: کپی

    سلیمی نیا نرگس، امامی پور سوزان، فرزاد ولی اله، کوچک انتظار رویا. تدوین مدل شادکامی بر اساس هوش معنوی و کیفیت روابط بین فردی با میانجی گری تاب آوری و شفقت به خود در دانشجویان. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1399؛11(4 ):616-630. Available from: https://sid.ir/paper/415803/fa

    IEEE: کپی

    نرگس سلیمی نیا، سوزان امامی پور، ولی اله فرزاد، و رویا کوچک انتظار، “تدوین مدل شادکامی بر اساس هوش معنوی و کیفیت روابط بین فردی با میانجی گری تاب آوری و شفقت به خود در دانشجویان،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 11، no. 4 ، pp. 616–630، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/415803/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button