مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

438
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

676
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مروری بر روش های نوین ارزشیابی در آموزش بالینی دانشجویان علوم پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 92 | صفحه پایان 102

چکیده

 مقدمه: آموزش بالینی, بخش مهم آموزش در علوم پزشکی می باشد. از جمله مهم ترین موانع اصلی آموزش بالین مشکلات مربوط به سیستم ارزشیابی می باشد. مطالعاتی با نتایج ضد و نقیض در زمینه ی روش های ارزشیابی بالینی انجام شده است. مطالعه حاضر با هدف مرور نظامند بر تحقیقات انجام شده جهت تعیین روش ارزشیابی بالینی مناسب انجام شده است. روش ها: این مطالعه یک پژوهش مروری نظام مند است که جستجو در پایگاه های اطلاعاتی Iran doc, Health. barakat, SID, MedLib بین سال های 1398-1388 و همچنین در بین پایگاه هایISI, PubMed, Elsevier, Science Direct, Ovid, Pro Quest, Google Scholar بین سال های 2010-2019 با استفاده از کلید واژه هایClinical Evalution Evalution, Medical Sciences Students, Performance Evalution و معادل فارسی آن ها انجام شد و نهایتا 15 مطالعه که معیارهای ورود به این پژوهش را داشتند انتخاب و بررسی شدند. نتایج: تجمیع مطالعات نشان داد هر کدام از روش های ارزشیابی دارای مزایا و معایبی می باشد از جمله روش ارزشیابی360 درجه می تواند در اصلاح وضعیت نارضایتی دانشجویان مفید واقع شود. در مقایسه ی کارپوشه با لاگ بوک مهم ترین تفاوت بین این دو این است که کارپوشه شامل تفکرات انتقادی دانشجو می باشد. مشاهده ی عملکرد مستقیم امکان بازخورد و ارزشیابی را بدون صرف منابع مالی و انسانی زیاد فراهم می کند. از جمله معایب آزمون مورد بلند این می باشد که روایی و پایایی آن کم می باشد. نتیجه گیری: در یک روش ارزشیابی ویژگی های روایی, پایایی, کاربردی بودن و بازخورد مثبتی که آن روش روی کارآموز ایجاد خواهد کرد, اهمیت زیادی دارند همچنین با توجه به این که توانمندی بالینی دارای ساختاری کاملا پیچیده است, برای ارزیابی معتبر آن به روش های چندگانه و ترکیبی نیازمندیم و استفاده از هر روش بسته به هدف ارزشیابی دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ذاکری مقدم، معصومه، یزدان پرست، الناز، حسینی، سیده فائزه، و احمدی چناری، هادی. (1400). مروری بر روش های نوین ارزشیابی در آموزش بالینی دانشجویان علوم پزشکی. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 14(3 )، 92-102. SID. https://sid.ir/paper/415940/fa

    Vancouver: کپی

    ذاکری مقدم معصومه، یزدان پرست الناز، حسینی سیده فائزه، احمدی چناری هادی. مروری بر روش های نوین ارزشیابی در آموزش بالینی دانشجویان علوم پزشکی. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1400؛14(3 ):92-102. Available from: https://sid.ir/paper/415940/fa

    IEEE: کپی

    معصومه ذاکری مقدم، الناز یزدان پرست، سیده فائزه حسینی، و هادی احمدی چناری، “مروری بر روش های نوین ارزشیابی در آموزش بالینی دانشجویان علوم پزشکی،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 14، no. 3 ، pp. 92–102، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/415940/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button