مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

356
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

540
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه بین سبک زندگی سلامت محور و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و خودکنترلی با بهداشت روانی و جسمانی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی

صفحات

 صفحه شروع 686 | صفحه پایان 697

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین سبک زندگی سلامت محور و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و خودکنترلی با بهداشت روانی و جسمانی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بود. مطالعه حاضر از نوع توصیفی-پیمایشی و با روش همبستگی انجام شد. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به تعداد 1554 نفر بود که 308 نفر طبق فرمول کوکران و به شیوه نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. داده ها توسط سه پرسشنامه سبک زندگی سلامت محور (HPLPII) والکر و همکاران (1987), راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و خودکنترلی (SRLS) زیمزمن و مارتینزپونز (1988) و بهداشت روانی و جسمانی ویر (1996) جمع آوری شد که روایی آن ها از نوع صوری و محتوایی مورد تایید اساتید و خبرگان قرار گرفت و پایایی آنها با ضریب آلفای کرونباخ بررسی شد. تحلیل داده ها در بخش آمار توصیفی از (جدول توزیع فراوانی, نمودار, میانگین, انحراف معیار و محاسبه شاخص های مرکزی و پراکندگی) و در بخش آمار استنباطی جهت سنجش روابط بین متغیرها از نرم افزار آماری spss21 و معادلات ساختاری از نرم افزار lisrel8/8 استفاده شد. نتایج نشان داد که بین سبک زندگی سلامت محور و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و خودکنترلی با بهداشت روانی و جسمانی دانشجویان رابطه معنی داری وجود دارد. همچنین نتایج رگرسیون چند متغیره گام به گام نشان داد در گام اول سبک زندگی سلامت محور به تنهایی (2/31) درصد و در گام دوم با اضافه شدن متغیر راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و خودکنترلی به معادله هر دو (2/32) درصد از واریانس معادله را تبیین می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    یاوری زاده، حمیده، و سلیمان پور عمران، محبوبه. (1399). بررسی رابطه بین سبک زندگی سلامت محور و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و خودکنترلی با بهداشت روانی و جسمانی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 11(4 )، 686-697. SID. https://sid.ir/paper/415951/fa

    Vancouver: کپی

    یاوری زاده حمیده، سلیمان پور عمران محبوبه. بررسی رابطه بین سبک زندگی سلامت محور و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و خودکنترلی با بهداشت روانی و جسمانی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1399؛11(4 ):686-697. Available from: https://sid.ir/paper/415951/fa

    IEEE: کپی

    حمیده یاوری زاده، و محبوبه سلیمان پور عمران، “بررسی رابطه بین سبک زندگی سلامت محور و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و خودکنترلی با بهداشت روانی و جسمانی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 11، no. 4 ، pp. 686–697، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/415951/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button