مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

666
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

640
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدل نقش دانشگاه نسل چهارم در جهت ارتقایی کیفیت آموزشی و پژوهشی در آموزش عالی

صفحات

 صفحه شروع 901 | صفحه پایان 913

چکیده

 دانشگاه های نسل چهارم ضمن بررسی روندهای جاری و آتی جسمانی و تشخیص نقاط قوت و ضعف, دانشگاه را به سمت و سویی رهنمون کرده که بتواند جایگاه مناسب خود را در عرصه جهانی به دست آورد. هدف از پژوهش حاضر, مدل سازی نقش دانشگاه تعالی گرا (دانشگاه نسل چهارم) در جهت ارتقایی کیفیت آموزشی و پژوهشی در آموزش عالی بوده, طرح تحقیق نیز از نوع کیفی با روش نظریه زمینه ای است. با استفاده از روش نمونه گیری" حاوی اطلاعات غنی" با 15 نفر از اساتید با سابقه کاری بیش از 20 سال در رشته مدیریت آموزشی و علوم تربیتی مراکز آموزش عالی استان مازندران, مصاحبه عمیق انجام گرفت. نتایج حاکی از آن بود که مدل دانشگاه تعالی گرا (دانشگاه نسل چهارم) در جهت ارتقای کیفیت آموزشی و پژوهشی دارای 15 بعد به شرح شرایط علی (1. مسیولیت علمی-اجتماعی, 2. پویایی محیط, 3. ماموریت سازمانی), شرایط زمینه ای (4. ساختار و ارزش های سازمانی, 5. امکانات و تجهیزات, 6. انگیزه), شرایط مداخله ای (7. ارتباط با صنایع, 8. سازماندهی محتوای آموزشی, 9. توانمندسازی کتابخانه ها), راهبرد (10. مدیریت کیفیت فراگیر, 11. توسعه رشته ها و همکاری متقابل, 12. مشارکت هیات علمی در تصمیم گیری ها, 13. تعامل و کار تیمی) و پیامد (14. کیفیت آموزشی و 15. کیفیت پژوهشی) بود. با توجه به رسالت فرهنگی دانشگاه ها در آماده سازی دانشجویان برای رویارویی با واقعیت های جامعه و ضرورت درون زایی و توسعه ارتباطات تعاملی با نظام اقتصادی, سیاسی, فرهنگی و اجتماعی, حرکت آموزش عالی به سمت دانشگاه های نسل چهارم در جهت ارتقای کیفی پژوهش و آموزش, بسیار مهم و ضروری به نظر می رسد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    احمدیان چاشمی، مینا، نیازآذری، کیومرث، و صالحی، محمد. (1399). طراحی مدل نقش دانشگاه نسل چهارم در جهت ارتقایی کیفیت آموزشی و پژوهشی در آموزش عالی. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 11(4 )، 901-913. SID. https://sid.ir/paper/415956/fa

    Vancouver: کپی

    احمدیان چاشمی مینا، نیازآذری کیومرث، صالحی محمد. طراحی مدل نقش دانشگاه نسل چهارم در جهت ارتقایی کیفیت آموزشی و پژوهشی در آموزش عالی. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1399؛11(4 ):901-913. Available from: https://sid.ir/paper/415956/fa

    IEEE: کپی

    مینا احمدیان چاشمی، کیومرث نیازآذری، و محمد صالحی، “طراحی مدل نقش دانشگاه نسل چهارم در جهت ارتقایی کیفیت آموزشی و پژوهشی در آموزش عالی،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 11، no. 4 ، pp. 901–913، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/415956/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button