مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

369
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تأثیر بازی های جدی به عنوان مداخله در یادگیری و حفظ واژگان زبان آموزان ایرانی در دوره شیوع کووید 19

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 8

چکیده

 مطالعه حاضر نوعی از برنامه کاربردی یادگیری زبان مبتنی بر بازی دیجیتال به نام بازیهای جدی استفاده کرده است تا تأثیر آن را در یادگیری و حفظ واژگان بررسی کند. برای این منظور, زبان آموزان جوان زبان خارجی انگلیسی از یک موسسه زبان در یک گروه کنترل (26 نفر) و یک گروه تجربی (28 نفر) منصوب شدند. در مدت 8 جلسه در کلاسهای آموزش واژگان 40 کلمه به آنها آموزش داده شد. در هر کلاس, به مدت بیست دقیقه اول, به هر دو گروه کلمات مورد نظر در آن روز طبق روش مرسوم آموزش داده شد. با این حال, برای 40 دقیقه بعدی, به گروه تجربی آموزش داده شد که از برنامه Fun Easy Learn که شامل کلماتی است که در کلاس آموزش داده می شود, استفاده کنند, در حالی که گروه کنترل آموزش واژگان خود به روش مرسوم ادامه می دهد. برای اندازه گیری یادگیری و حفظ واژگان, به ترتیب پیش آزمون, پس آزمون و پس آزمون با تاخیر واژگان, شامل کلمات مورد نظر, بلافاصله و شش هفته بعد از برنامه مداخله به ترتیب برای هر دو گروه اجرا شد. نتایج تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از اندازه گیری های مکرر ANOVA, مقایسه تأثیرات درون موضوعی و بین موضوعی, نشان داد که در مقایسه با گروه کنترل, افزایش نمرات شرکت کنندگان گروه تجربی با گذشت زمان از نظر آماری در یادگیری آنها, و به میزان بیشتری, حفظ واژگان آنها معنی دار بود. همچنین, داده های جمع آوری شده از مصاحبه ها برای به دست آوردن درک فراگیران از برنامه مداخله, نشان داد که به طور کلی, شرکت کنندگان در مطالعه انگیزه بیشتری برای استفاده از برنامه در طول کلاس های آنلاین نسبت به یادگیری های شخصی داشتند. پاسخ های به دست آمده همچنین نشان داد که آموزش آنلاین معلم محور, سرخوردگی به دلیل عدم ارتباط اجتماعی با همکلاسی های خود و ناکارآمدی سیستم اینترنت در افزایش عدم علاقه آنها به یادگیری نقش دارد. بنابراین, این مطالعه شواهدی تجربی از اثربخشی بالقوه بازی های جدی که به عنوان مداخلات در طول آموزش واژگان آنلاین برای تقویت یادگیری و حفظ واژگان استفاده می شود, ارائه می دهد. داده های کیفی نشان می دهد که بازی های جدی می توانند به حفظ انگیزه یادگیرنده کمک کنند, به ویژه هنگامی که زبان آموزان از آموزش های آنلاین معلم محور خلاص می شوند, و هنگامی که محیط و شرایط یادگیری برای یادگیری مواردی که این روزها به دلیل همه گیری کووید 19 رایج است, مساعد نیستند.متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسین پور امام، معصومه، و پاولین رسلین، ویزایالتچومی. (1400). بررسی تأثیر بازی های جدی به عنوان مداخله در یادگیری و حفظ واژگان زبان آموزان ایرانی در دوره شیوع کووید 19. مطالعات بین رشته ای، 3(2 )، 1-8. SID. https://sid.ir/paper/416699/fa

    Vancouver: کپی

    حسین پور امام معصومه، پاولین رسلین ویزایالتچومی. بررسی تأثیر بازی های جدی به عنوان مداخله در یادگیری و حفظ واژگان زبان آموزان ایرانی در دوره شیوع کووید 19. مطالعات بین رشته ای[Internet]. 1400؛3(2 ):1-8. Available from: https://sid.ir/paper/416699/fa

    IEEE: کپی

    معصومه حسین پور امام، و ویزایالتچومی پاولین رسلین، “بررسی تأثیر بازی های جدی به عنوان مداخله در یادگیری و حفظ واژگان زبان آموزان ایرانی در دوره شیوع کووید 19،” مطالعات بین رشته ای، vol. 3، no. 2 ، pp. 1–8، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/416699/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button