مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,287
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی و تعیین عوامل موثر بر موفقیت شرکتهای صادراتی ایرانی در بازارهای آسیای میانه و ارایه راهکارهای مناسب جهت افزایش سهم بازار

صفحات

 صفحه شروع 51 | صفحه پایان 64

چکیده

 بررسی انجام شده نشان می دهد که بازار کشورهای آسیای میانه از بازارهای جذاب برای محصولات صادراتی ایران محسوب میشود. کارشناسان بر این باورند که در سالهای پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی, صادرات غیرنفتی ایران به این بازارها میتوانست به چند میلیارد دلار برسد که تا کنون این هدف تحقق نیافته است. اشتراکات تاریخی و فرهنگی, کم بودن فاصله جغرافیایی, امکانات تولیدی متنوع در استانهای شمالی ایران, و جدید و بکر بودن بازار کشورهای آسیای میانه, ضرورت توجه صادرکنندگان ایرانی به این منطقه را مورد تأکید قرار میدهند. با توجه به این واقعیات, اهمیت انجام تحقیقات علمی - دانشگاهی در این زمینه, بیشتر آشکار میگردد. این پژوهش به منظور یافتن عوامل مؤثر بر موفقیت شرکتهای ایرانی در امر صادرات به کشورهای آسیای میانه صورت گرفته است. نتایج کلی به دست آمده نشان میدهد که وضعیت محیط بازار هدف و ملی بر میزان موفقیت در صادرات تأثیر میگذارد. همچنین ارتباط معنادار مؤلفه های سیاسی, اقتصادی و اطلاع رسانی محیط بازار هدف, مؤلفه های اقتصادی و فناوری محیط ملی, مؤلفه های بازاریابی, فرایند تولید و اطلاع رسانی محیط داخلی شرکت و دو عنصر از عناصر چهارگانه آمیخته بازاریابی, یعنی محصول و فعالیتهای تشویقی و ترغیبی, با میزان موفقیت در صادرات تأیید میگردد. این ارتباط ما بین تعدادی از شاخصهای محیطهای فوق و میزان موفقیت در صادرات نیز مشهود است. بر اساس نتایج مذکور, راهکارهایی به منظور بهبود وضعیت صادرات به کشورهای آسیای میانه ارائه گردیده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    قاضی زاده، مصطفی. (1382). بررسی و تعیین عوامل موثر بر موفقیت شرکتهای صادراتی ایرانی در بازارهای آسیای میانه و ارایه راهکارهای مناسب جهت افزایش سهم بازار. دانشور رفتار، 10(2 (ویژه مقالات مدیریت 1))، 51-64. SID. https://sid.ir/paper/419039/fa

    Vancouver: کپی

    قاضی زاده مصطفی. بررسی و تعیین عوامل موثر بر موفقیت شرکتهای صادراتی ایرانی در بازارهای آسیای میانه و ارایه راهکارهای مناسب جهت افزایش سهم بازار. دانشور رفتار[Internet]. 1382؛10(2 (ویژه مقالات مدیریت 1)):51-64. Available from: https://sid.ir/paper/419039/fa

    IEEE: کپی

    مصطفی قاضی زاده، “بررسی و تعیین عوامل موثر بر موفقیت شرکتهای صادراتی ایرانی در بازارهای آسیای میانه و ارایه راهکارهای مناسب جهت افزایش سهم بازار،” دانشور رفتار، vol. 10، no. 2 (ویژه مقالات مدیریت 1)، pp. 51–64، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/419039/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button