Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,663
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی کارایی تدریس واژگان انگلیسی به دو روش مجموعه مرتبط معنایی و مجموعه غیر مرتبط معنایی

صفحات

 صفحه شروع 799 | صفحه پایان 816

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 همانگونه که آموزش لغت در فراگیری زبان خارجی، اهمیت ویژه ای دارد، روش آموزش لغت نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است. براساس مطالعات روانشناسی شناختی، زبان شناسی و تحولات نوین در آموزش واژگان، دو روش آموزش واژگان مورد بررسی قرار گرفته اند: روش مجموعه مرتبط معنایی و روش مجموعه غیرمرتبط معنایی. در روش مجموعه مرتبط معنایی، واژه هایی که از نظر معنایی به یکدیگر شبیه اند در یک گروه و زیر یک عنوان تدریس می شوند؛ ولی در روش مجموعه غیرمرتبط معنایی، لغات مورد نظر بدون دسته بندی و به صورت پراکنده تدریس می شوند. هدف از این بررسی، ارزیابی موارد زیر بوده است: الف) تأثیر نسبی و جداگانه دو روش آموزش واژگان ب)تأثیر هر روش بر یادگیری زبان آموزان در دو سطح زبان آموزی. هر گروه مورد آزمون تحت آموزش خاص واژگان قرار گرفتند. برای بررسی میزان یادگیری لغت زبان آموزان، از آزمون مقیاس دانش لغوی (VKS) استفاده شده است. واژه ها با دو مقیاس کمیت واژه های فرا گرفته و کیفیت آنها اندازه گیری شدند. با بررسی میزان یادگیری براساس دو مقیاس مزبور برای دو سطح مختلف زبان آموزی، مشخص شد که میزان یادگیری زبان آموزان در هر دو سطح از نظر کمیت و کیفیت واژه های فراگرفته در روش مجموعه مرتبط معنایی بیشتر از روش مجموعه غیر مرتبط معنایی بوده است؛ ولی زبان آموزان سطح بالاتر بهره وری بیشتری داشته اند. این بررسی با تحلیل نتایج و ذکر کاربردهای آنها به پایان می رسد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    هاشمی، سیدمحمدرضا. (1380). بررسی کارایی تدریس واژگان انگلیسی به دو روش مجموعه مرتبط معنایی و مجموعه غیر مرتبط معنایی. مجله تخصصی زبان و ادبیات دانشکده ادبیات و علوم انسانی مشهد (دانشکده ادبیات و علوم انسانی(مشهد))، 34(4-3 (پی در پی 135-134))، 799-816. SID. https://sid.ir/paper/420739/fa

    Vancouver: کپی

    هاشمی سیدمحمدرضا. بررسی کارایی تدریس واژگان انگلیسی به دو روش مجموعه مرتبط معنایی و مجموعه غیر مرتبط معنایی. مجله تخصصی زبان و ادبیات دانشکده ادبیات و علوم انسانی مشهد (دانشکده ادبیات و علوم انسانی(مشهد))[Internet]. 1380؛34(4-3 (پی در پی 135-134)):799-816. Available from: https://sid.ir/paper/420739/fa

    IEEE: کپی

    سیدمحمدرضا هاشمی، “بررسی کارایی تدریس واژگان انگلیسی به دو روش مجموعه مرتبط معنایی و مجموعه غیر مرتبط معنایی،” مجله تخصصی زبان و ادبیات دانشکده ادبیات و علوم انسانی مشهد (دانشکده ادبیات و علوم انسانی(مشهد))، vol. 34، no. 4-3 (پی در پی 135-134)، pp. 799–816، 1380، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/420739/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا