مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,279
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

364
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدل هوشمند ارزیابی جذابیت بازارهای بین المللی

صفحات

 صفحه شروع 121 | صفحه پایان 148

چکیده

 بررسی در ادبیات موضوع ارزیابی جذابیت بازارهای بین المللی ارایه شده به وسیله صاحبنظران و همچنین تجارب عملی انجام شده در ایران نشانگر آن است که به طور کلی دو رویکرد مختلف برای انتخاب بازارهای خارجی پیشنهاد شده است: رویکرد گسترش و رویکرد قاعده مند. بنگاههایی که از رویکرد گسترش استفاده می کنند, بتدریج و از طریق بازارهایی که از لحاظ فرهنگی و جغرافیایی مشابه بازار محلی است, وارد بازار بین المللی می شوند. اما در رویکرد قاعده مند, روش منظمی برای انتخاب بازار جهانی به کار گرفته می شود و از یک مجموعه از معیارها برای تعیین بازارهای مناسب استفاده می شود.اهمیت و نیاز به ارزیابی و انتخاب نظام مند بازارهای هدف به وسیله بسیاری از محققان مورد توجه قرار گرفته و مدلهایی برای ارزیابی و انتخاب بازارهای خارجی پیشنهاد شده است. اما مدلهای ارایه شده منطبق با واقعیت و فرایند تصمیم گیری صادرکنندگان نبوده است و از جامع بودن لازم برخوردار نمی باشند؛ بعلاوه, گامهای موثری در جهت هوشمندسازی مدلهای ارایه شده نیز برداشته نشده است. بر این اساس, در این مقاله پس از ارایه یک مدل مفهومی جامع منطبق با فرایند تصمیم گیری صادرکنندگان که شامل جذابیت تقاضا, جذابیت دسترسی, جذابیت تطبیق و جذابیت رقابت می باشد, جذابیت بازارهای بین المللی ارزیابی می شود. در خاتمه نیز یک مدل هوشمند فازی بر اساس مدل مفهومی تایید شده ارایه خواهد شد که امکان پیش بینی و تصمیم سازی برای صادرکنندگان را فراهم می آورد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فرجی خورشیدی، حجت، و آذر، عادل. (1384). طراحی مدل هوشمند ارزیابی جذابیت بازارهای بین‌المللی. مدرس علوم انسانی، 9(3 (پیاپی 42) ویژه نامه مدیریت)، 121-148. SID. https://sid.ir/paper/429427/fa

    Vancouver: کپی

    فرجی خورشیدی حجت، آذر عادل. طراحی مدل هوشمند ارزیابی جذابیت بازارهای بین‌المللی. مدرس علوم انسانی[Internet]. 1384؛9(3 (پیاپی 42) ویژه نامه مدیریت):121-148. Available from: https://sid.ir/paper/429427/fa

    IEEE: کپی

    حجت فرجی خورشیدی، و عادل آذر، “طراحی مدل هوشمند ارزیابی جذابیت بازارهای بین‌المللی،” مدرس علوم انسانی، vol. 9، no. 3 (پیاپی 42) ویژه نامه مدیریت، pp. 121–148، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/429427/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button