Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,094
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر کارگاه پزشکی مبتنی بر شواهد بر مهارت بکارگیری آن توسط دانشجویان مقطع بالینی پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 71 | صفحه پایان 78

چکیده

 مقدمه: بسیاری از مطالعات, تاثیر مداخلات آموزشی کاربرد مهارت های پزشکی مبتنی بر شواهد را بر مدارج بالای پزشکی سنجیده اند ولی گزارشات کمی از تاثیر این مداخلات در مدارج پایین پزشکی وجوددارد. این مطالعه با هدف تعیین تاثیر یک برنامه آموزشی کارگاهی پزشکی مبتنی بر شواهد را بر مهارت بکارگیری آن توسط دانشجویان مقطع بالینی پزشکی انجام گرفت. روش ها: در یک مطالعه پیش تجربی, 24 دانشجویان پزشکی سال 4 و 5 که بخش های داخلی یا جراحی را گذرانده بودند, به صورت غیر تصادفی آسان انتخاب شدند. کارگاهی در قالب سه جلسه 5 ساعته در مورد پزشکی مبتنی بر شواهد برای آنان برگزار گردید. نگرش دانشجویان نسبت به برگزاری کارگاه از طریق پرسشنامه ای با مقیاس لیکرت, مهارت آنها در زمینه طراحی سوال کلینیکی توسط پیش آزمون و پس آزمون با دو سوال چهار گزینه ای و نحوه جستجو شواهد از بانک های اطلاعاتی توسط چک لیست بررسی شد. نتایج با استفاده از آزمون ویلکاکسون توسط نرم افزار SPSS تحلیل گردید. نتایج: از 40 نمره مهارت طرح سوال بالینی, دانشجویان از پیش آزمون 23 و از پس آزمون 8 غلط داشتند که این اختلاف معنی دار بود. نمره جستجوی منابع دانشجویان در پیش آزمون 40 و در پس آزمون 100 از کل نمره 100 و بطور معنی داری افزایش یافته بود. نتایج پرسشنامه نگرش نشان داد که نگرش دانشجویان در مورد کارگاه مثبت بوده است. نتیجه گیری: این مداخله آموزشی باعث پیشرفت طراحی سوال, جستجوی منابع اطلاعاتی شد. نگرش دانشجویان در مورد آن مثبت بود. پیشنهاد می شود که مطالعات آتی, تاثیر مداخلات زودهنگام, از جمله کارگاه را در بین دانشجویان, کارورزها, دستیاران و هیات علمی ارزیابی نمایند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طاهری، هاجر، میرمحمدصادقی، مائده، ادیبی، ایمان، عشوریون، وحید، صادقی زاده، عاطفه، و ادیبی، پیمان. (1385). اثر کارگاه پزشکی مبتنی بر شواهد بر مهارت بکارگیری آن توسط دانشجویان مقطع بالینی پزشکی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 6(2 (پیاپی 16))، 71-78. SID. https://sid.ir/paper/430310/fa

    Vancouver: کپی

    طاهری هاجر، میرمحمدصادقی مائده، ادیبی ایمان، عشوریون وحید، صادقی زاده عاطفه، ادیبی پیمان. اثر کارگاه پزشکی مبتنی بر شواهد بر مهارت بکارگیری آن توسط دانشجویان مقطع بالینی پزشکی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1385؛6(2 (پیاپی 16)):71-78. Available from: https://sid.ir/paper/430310/fa

    IEEE: کپی

    هاجر طاهری، مائده میرمحمدصادقی، ایمان ادیبی، وحید عشوریون، عاطفه صادقی زاده، و پیمان ادیبی، “اثر کارگاه پزشکی مبتنی بر شواهد بر مهارت بکارگیری آن توسط دانشجویان مقطع بالینی پزشکی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 6، no. 2 (پیاپی 16)، pp. 71–78، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/430310/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا