Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,488
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

6,915
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل محتوای کتاب درسی علوم پایه اول کودکان کم توان ذهنی و مقایسه آن با کتاب درسی علوم پایه اول کودکان عادی

صفحات

 صفحه شروع 117 | صفحه پایان 142

چکیده

 هدف از انجام این تحقیق بررسی و تحلیل محتوای کتاب درسی علوم پایه اول کودکان کم توان ذهنی و مقایسه آن با کتاب درسی علوم کودکان عادی می باشد. برای رسیدن به این مقصود, سه کتاب علوم کودکان کم توان ذهنی پایه اول و کتاب کودکان عادی, با توجه به اصول تحلیل محتوای کتاب درسی از جنبه های یادگیری درسی, ماهیت موضوع آموزش علوم, سازماندهی محتوای درسی, روشهای آموزش علوم, اصول و ساختار کتاب درسی, ویژگی های تصویری کتاب های درسی کودکان و مسایل خاص کتاب های درسی کودکان کم توان ذهنی مورد بررسی قرار گرفت. در پایان ضمن بیان یافته ها و نتایج بررسی تحلیل محتوای کتاب های مورد نظر, پیشنهادهایی جهت اصلاح کتاب های درسی مورد نظر ارایه گردید. در مورد پیشینه این بررسی باید گفت که در کشور ما پژوهش های زیادی در این خصوص انجام نشده است. با مراجعه به پژوهشکده تعلیم و تربیت, سازمان برنامه ریزی درسی و دانشگاه های علوم تربیتی, معلوم شد که تحقیقات سازمان یافته ای در مورد تحلیل محتوا به ویژه درباره کتاب های درسی کودکان کم توان ذهنی در زمینه علوم انجام نشده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    واشقانی فراهانی، ماشااله، و علی پور، احمد. (1382). تحلیل محتوای کتاب درسی علوم پایه اول کودکان کم توان ذهنی و مقایسه آن با کتاب درسی علوم پایه اول کودکان عادی . کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی)، 3(2 (پیاپی 8))، 117-142. SID. https://sid.ir/paper/431871/fa

    Vancouver: کپی

    واشقانی فراهانی ماشااله، علی پور احمد. تحلیل محتوای کتاب درسی علوم پایه اول کودکان کم توان ذهنی و مقایسه آن با کتاب درسی علوم پایه اول کودکان عادی . کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی)[Internet]. 1382؛3(2 (پیاپی 8)):117-142. Available from: https://sid.ir/paper/431871/fa

    IEEE: کپی

    ماشااله واشقانی فراهانی، و احمد علی پور، “تحلیل محتوای کتاب درسی علوم پایه اول کودکان کم توان ذهنی و مقایسه آن با کتاب درسی علوم پایه اول کودکان عادی ،” کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی)، vol. 3، no. 2 (پیاپی 8)، pp. 117–142، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/431871/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا