مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

625
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نظرات فارغ التحصیلان پزشکی با سابقه کمتر از 7 سال نسبت به آموزش جامعه نگری در دوران تحصیل شیراز 2002

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 زمینه و هدف: ضرورت ایجاد جامعه نگری در آموزش پزشکی، یادگیری فعال، ادغام علوم پایه و بالینی، آموزش مبتنی بر نیازهای جامعه، به دنبال کنفرانس جهانی 1988 ادینبورگ در اکثر دانشگاه های دنیا و ایران مورد تاکید قرار گرفت. با توجه به اینکه بیش از یک دهه از اجرای آن در ایران می گذرد اما گزارش جامعی از نظرات فارغ التحصیلان ارایه نشده است از آنجایی که اگر آموزش پزشکی وضعیت جامعه نگری پیدا نکرده باشد و انحصارا بر آموزش بیمارستانی تاکید شود رسالت علم پزشکی که مراقبت از افراد سالم، درمان بیماران و مراقبت از جامعه است برآورده نخواهد شد. از این جهت این مطالعه با هدف بررسی نظرات پزشکان عمومی با سابقه کمتر از 7 سال خدمت انجام شد.روش و ابزار: این یک مطالعه مقطعی  توصیفی است. میزان جامعه نگری از دیدگاه 179 پزشک عمومی با سابقه کمتر از 7 سال خدمت از طریق مصاحبه بررسی گردید. با استفاده از پرسشنامه ایی روا و پایا میزان موفقیت پزشکان در زمینه دانش کسب شده در مورد بیماریها، ارایه خدمات به بیماران، تبحر آنها در تشخیص کلینیکی، قضاوت بالینی،... بررسی شد. نتایج: 40 درصد از پزشکان در مرکز استان،  40 در صد در شهرهای اطراف،  17 درصد در دهکده و مابقی کار نمی کردند. 65 درصد از فارغ التحصیلان دانش کسب شده در دوران تحصیل بر اساس جامعه نگری را در حد متوسط، 20 درصد در حد خوب، 15 درصد ضعیف دانستند. 63 درصد از میزان کارایی دانش و مهارت های آموخته رضایت داشتند و موفق تر ین شاخص های کسب شده را در زمینه تشخیص های کلینیکی، تصمیم گیری بالینی و درمان بیماریها ذکر کردند و بیشترین موارد عدم تحقق را در زمینه تشخیص های رادیولوژی ذکر کردند.نتیجه گیری: یافته های پژوهش نسبی بودن آموزش پزشکی جامعه نگر را در شیراز مورد تایید قرار میدهد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نجفی پور، صدیقه، عزیزی، فریدون، نجفی پور، فاطمه، و نجفی پور، سهراب. (1384). بررسی نظرات فارغ التحصیلان پزشکی با سابقه کمتر از 7 سال نسبت به آموزش جامعه نگری در دوران تحصیل شیراز 2002. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/438256/fa

    Vancouver: کپی

    نجفی پور صدیقه، عزیزی فریدون، نجفی پور فاطمه، نجفی پور سهراب. بررسی نظرات فارغ التحصیلان پزشکی با سابقه کمتر از 7 سال نسبت به آموزش جامعه نگری در دوران تحصیل شیراز 2002. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1384؛5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/438256/fa

    IEEE: کپی

    صدیقه نجفی پور، فریدون عزیزی، فاطمه نجفی پور، و سهراب نجفی پور، “بررسی نظرات فارغ التحصیلان پزشکی با سابقه کمتر از 7 سال نسبت به آموزش جامعه نگری در دوران تحصیل شیراز 2002،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 5، no. پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)، pp. 0–0، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/438256/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button